شناسه خبر:76058
1402/8/28 13:00:10
شهردار سنندج در پی توسعه فضای سبز و ایجاد نشاط اجتماعی مطرح کرد:

گام‌های بلند توسعه‌ای شهرداری سنندج در نواحی حاشیه

شهردار سنندج با اشاره به گام‌های بلند توسعه‌ای شهرداری سنندج در نواحی حاشیه، ابراز کرد: شیب فعالیت‌ها و خدمات شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به سمت مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر سوق یافته و این مهم رضایتمندی خوبی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش سپهرغرب کردستان، مراسم افتتاح پارک چهار هکتاری لاوان در منطقه اسلام‌آباد (تقتقان) سنندج برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم گفت: اجرای این پروژه در این سطح از کیفیت و در کمترین بازه زمانی، مصداق کار جهادی و تلاشی است که به‌عنوان استاندار کردستان خواهان آن هستم و از تمام کاربه‌دستان تقاضا دارم اگر می‌خواهند کاری انجام دهند، با همت مضاعف و جهادی در راستای آن گام بردارند تا حلاوت اقدامات برای مردم چندین‌برابر شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: با زحمت و تلاش شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و فرماندار، این پارک به‌عنوان هدیه‌ای کوچک، به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: این جمع و حضور باشکوه نشان از وحدت و انسجامی است که در بین مردم وجود دارد و برای ما قابل احترام است.

زارعی‌کوشا گفت: نگاه دولت سیزدهم به کردستان ویژه‌ است، اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام که مردم چندین دهه انتظار بهره‌برداری از آن‌ها را داشتند، نشان از این نگاه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: با نگاه ویژه دولت مشکل آب شرب سنندج که بوی نامطبوع و طعم بد آن 8 تا 9 سال مردم را رنج می‌دا،د در کمتر از یک‌سال حل شد؛ ضمن اینکه شاهد افتتاح ابرپروژه فرودگاه سقز هم در سفر دولت به استان به‌عنوان مطالبه بیش از 20 ساله مردم کردستان، بودیم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه روز گذشته دومین پرواز در فرودگاه سقز انجام شد و ان‌شاءالله این مهم استمرار خواهد داشت، گفت: این نشان از توجه ویژه دولت خاصه شخص رئیس‌جمهور به کردستان است که باید این فرصت مغتنم و ذی‌قیمت را ارج بنهیم و از آن در مسیر توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان، بهره بگیریم.

وی افزود: رویکرد اصلی مجموعه مدیریت استان، مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری، توجه به مناطق کم‌برخوردار است و اینکه در کمتر از پنج ماه شاهد اجرای چنین پروژه‌ای با این سطح از کیفیت هستیم، جای افتخار و قدردانی دارد.

* رئیس شورای اسلامی شهر: توسعه فضای سبز در سنندج از اولویت‌های مهم شورا و شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز گفت: شورا و شهرداری با پشتوانه مسئولان استان توسعه فضای سبز را به‌عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار داده و به همین منظور احداث 143 هکتار فضای سبز آغاز شده است.

عزت رضایی با بیان اینکه عدالت‌محوری شعار شورا و شهرداری دور ششم سنندج بوده و از تمام توان خود برای تحقق این شعار استفاده کرده‌ایم، گفت: چندین بوستان بزرگ‌مقیاس در شهر سنندج اجرا شده و این روند به حول و قوه الهی، ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: عدالت‌محوری در ارائه خدمات به معنی رسیدگی به تمام نقاط شهر با نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است که خوشبختانه زمینه رضایتمندی را در بین شهروندان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در شهر سنندج در شأن و منزلت مردم نیست، امیدواریم با تلاش و همت خوبی که در مدیریت شهری شاهد هستیم، تا پایان دوره شورا و شهرداری بتوانیم این سرانه را تا حدود زیادی ارتقا دهیم و حتی از میانگین کشوری در این حوزه، عبور کنیم.

این مقام مسئول توسعه سرمایه‌گذاری را از دیگر اولویت‌های شورا و شهرداری در این دوره دانست و گفت: برای اینکه اقتصاد مردم را فعال کنیم، پروژه‌های سرمایه‌گذاری مختلفی تعریف شده که امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران، شاهد اجرای این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ورود به حوزه سرمایه‌گذاری در استان به‌ویژه شهر سنندج، افزود: اجرای پروژه تله‌کابین از تأکیدات شورا و شهرداری است که امیدواریم با رفع مشکلات، هرچه زودتر به‌عنوان یکی از مطالبات به‌حق مردم سنندج، محقق شود.

به گفته رضایی، اجرای پُل‌های روگذر و زیرگذر و مگاپروژه‌های در دست اقدام در سطح شهر، رونق و توسعه خوبی در سنندج رقم خواهد زد.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث بوستان در شأن مردم ناحیه منفصل شهری ننله و نایسر توسط شورا و شهرداری خبر داد و گفت: حتماً در فصل عمرانی پارک‌هایی برای مردم نایسر و ننله در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار سنندج نیز با اشاره به گام‌های بلند توسعه‌ای شهرداری سنندج در نواحی حاشیه، ابراز کرد: شیب فعالیت‌ها و خدمات شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به سمت مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر سوق یافته و این مهم رضایتمندی خوبی در بین شهروندان ایجاد کرده است.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه این بوستان زمینه‌ای برای ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها فراهم می‌کند، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در زمینه رفع مشکلات و مطالبات مردم در شهرهای کردستان افتاده که این مهم زمینه امیدآفرینی و ارتقای اعتماد افراد مختلف را فراهم کرده است.

شهردار سنندج با اشاره به تأکیدات اعضای شورای اسلامی شهر بر توجه به مناطق کمتربرخوردار در تخصیص بودجه، گفت: دیدگاه شهرداری در این دوره محله‌محور و توجه به مناطق محروم بوده و در همین راستا پروژه‌های مختلف عمرانی و رفاهی در شرق و غرب سنندج تعریف کرده‌ایم و خدمات‌رسانی شروع شده است.

وی اذعان کرد: ادعا نمی‌کنیم اقدام ما تمام مشکلات شهر را حل کرده است، اما می‌گوییم با تکیه بر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های درست و همراهی و همدلی در تیم مدیریت شهری، توانسته‌ایم اقداماتی که در عمران شهری تأثیرگذار است را انجام و این روند را با قدرت و سرعت بیشتر ادامه دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با دید توسعه اقتصادی و ایجاد ظرفیت‌های شغلی برای جوانان توانمند و خلاق این شهر، اجرای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری چند هزار میلیاردی در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی آماده شده و به‌زودی زمینه عملیاتی شدن آن‌ها با حضور سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی، فراهم می‌شود.

شهردار سنندج در بخش پایانی هم عنوان کرد: پارک چهار هکتاری لاوان در محله کم‌برخوردار تقتقان سنندج در راستای توسعه فضای سبز و توزیع عادلانه خدمات در شهر سنندج در مدت کمتر از چند ماه اجرا شده و نکته حائز اهمیت در این پروژه توجه به توپوگرافی این پارک است که به‌صورت شیبدار بوده و دسترسی جامعه کم‌توان‌ها در تمام سایت‌های طراحی‌شده، درنظر گرفته شده است.

تقریباً اوایل امسال بود که کلنگ بوستان چهار هکتاری لاوان در یکی از حاشیه‌ترین نقاط شهر سنندج در راستای تحقق برنامه‌های شهرداری سنندج در مسیر عدالت‌محوری خدمات‌رسانی با محور توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته و اجرای 143 هکتار فضای سبز، بر زمین زده شد؛ پروژه‌ای که با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری سنندج در کمتر از 6 ماه تکمیل و زمینه بهره‌برادری از آن فراهم شد.

ساعت 13 به وقت 20 آبان‌ماه، اینجا منطقه تقتقان از حاشیه‌های شهر سنندج، مردم به‌صورت گروهی و خانوادگی دسته‌دسته خود را به مراسم افتتاح بوستان لاوان رسانده‌اند، جمعیت باشکوهی که هر لحظه به تعداد آن اضافه می‌شود.

بوستانی که شامل پارکینگ، زمین فوتبال، زمین والیبال، ست‌ بازی کودکان، نشیمن‌گاه خانواده و پیاده‌راه در قالب پنج سکو است.

افتتاح این بوستان توسط استاندار کردستان آغازی بر این برنامه باشکوه با حضور هزاران شهروند سنندجی در منطقه حاشیه شهر سنندج بود.

صدای خنده‌ها و شادی کودکان در زمین فوتبال تا بازی روی ست ورزشی و ست‌های بازی در این بوستان چهار هکتاری، دیدنی بود؛ ساخت بوستانی که اگرچه لاوان جوانان نام دارد، اما بستری برای تفریح و شادی و نشاط همه سلایق، نیازها و افراد از کودک گرفته تا پیر را فراهم کرده است.

پارکینگ اختصاصی پارک لاوان به‌عنوان محل برگزاری مراسم افتتاح این پروژه انتخاب شده، اما حضور مردم به این قسمت خلاصه نمی‌شود و تا چشم کار می‌کند، هزاران نفر جمعیتی را می‌بینی که از دور و نزدیک خود را به بوستان لاوان رسانده‌اند تا میهمان دقایق شادی باشند که قرار است با حضور هنرمندان و خوانندگان همین دیار، تجربه کنند.

 

شناسه خبر 76058