شناسه خبر:76311
1402/9/4 12:49:27
قائم مقام کمیته امداد کشور در ایلام:

واسطه خیر بودن کارکرد مهم خیریه‌ها است

قائم‌مقام کمیته امداد کشور که به استان ایلام سفر کرده است گفت: خیریه‌ها پشتیبانی کنندگان دولت، دستگاه‌های حمایتی و کمیته امداد در فرایند خدمت رسانی به نیازمندان هستند.

"جعفر صباغیان " در همایش تجلیل از موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و تشکلهای مردمی استان ایلام که تحت عنوان همایش بهار آوران برگزار شد بیان کرد: کار ارزشمند خیرین در خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه از مصادیق بارز کار جهادی و فرهنگ بسیجی است.

وی افزود: به لحاظ اینکه خیریه‌ها مشکلات مردم را با تمام وجود لمس می‌کنند خدمات آنان برگرفته از خصلت و فرهنگ بسیج و فعالیتهای مردمی است.

صباغیان با بیان اینکه واسطه خیر بودن بین فقرا و توانمندان یکی از مهم ترین ویژگی‌های خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی است تصریح کرد: منشأ تمام اقدامات و خدمات خیرین خلوص نیت و برگرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مرکز نیز در این همایش گفت: کمیته امداد همواره پشتیبان و حامی خیرین و موسسات خیریه بوده و کمیته امداد هیچ وقت خیرین را رقیب خود ندانسته و به آنان به عنوان پشتیبان نگاه می‌کند.

آسوده با بیان اینکه تجلیل از خیریه‌ها و موسسات به عنوان یک برنامه مدون در کمیته امداد تاکنون در هشت استان کشور برگزار شده است گفت: این همایش تا پایان سال در بقیه استانهای کشور نیز برگزار می‌شود.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی امداد کشور افزود: با توجه به اینکه تأمین معیشت و رفاه مردم از وظایف حاکمیت است خیریه‌ها به عنوان تشکل‌های مردمی توانسته‌اند حجم سنگینی را از دوش کمیته امداد بردارند و به همین منظور کمیته امداد برنامه تجلیل از خیرین و خیریه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

آسوده ادامه داد: از آنجایی که یکی از مهم ترین عوامل آسیب‌های اجتماعی جامعه بیکاری است در این زمینه نیز خیریه‌ها می‌توانند در رفع دغدغه‌های شغلی نیازمندان مشارکت و برای جامعه امنیت آفرین باشند.

در پایان این همایش که چهارشنبه 1آذر برگزار شد، از 250 موسسه خیریه،مرکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی برتر و فعال در استان ایلام تجلیل شد.

 

شناسه خبر 76311