شناسه خبر:76893
1402/9/18 12:40:26

سپهرغرب-گروه خبر:معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، از آغاز فرآیند انتخاب صادرکنندگان برتر در این استان خبر داد و گفت: انتخاب صادر کنندگان بر اساس شاخص‌های مشخص وزارتخانه انجام می‌شود.

«جعفر اصغری» روز پنجشنبه با اشاره به در نظر گرفتن شاخص جدید برای انتخاب صادر کننده در سال جاری بیان کرد: در این دوره امتیاز ویژه برای کالاهای صادراتی که از پیچیدگی خاص و ضریب دانش بنیان بودن برخوردار هستند، در نظر گرفته شده است.
 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان مرکزی ادامه داد: در صورتیکه صادر کننده در سال گذشته صادرات کالا نداشته باشد به طور قطع نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

اصغری، تعدد مقاصد صادراتی را از دیگر شاخص‌ها عنوان کرد و افزود: در صورتیکه یک شرکت تعداد کشورهای دارای اولویت را افزایش داده باشد از امتیاز ویژه برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های ابلاغی، صادر کنندگان باید تعهد ارزی کمتر از 60 درصد داشته باشند، گفت: برای کمک به شرکت‌ها و نیز اعمال این شاخص، ارزیابی بر اساس سال 97 تاکنون انجام می‌شود که تعهد ارزی لازم حاصل شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به شروع ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این دوره، بیان کرد: ثبت‌نام تا 25 آذرماه امسال ادامه دارد و متقاضیان باید از طریق سایت topexporters.tpo.ir اقدام کنند.

 

 

شناسه خبر 76893