شناسه خبر:76918
1402/9/19 10:39:18

فرماندار شهرستان رزن از افتتاح فاز نخست کارخانه تولید کنسانتره و مکمل غذایی دام و طیور این شهرستان در دهه فجر سال‌ جاری خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار شنبه 18 آذرماه در دیدار سرزده خود از اداره دامپزشکی شهرستان رزن اظهار کرد: یکی از فعالان موفق حوزه صنعت مرغداری شهرستان با 22 واحد زنجیره‌ای مرغداری خود در دو شهرستان رزن و درگزین، تولید 50 درصد گوشت مرغ استان همدان را برعهده دارد.

وی بیان کرد: این سرمایه‌گذار و فعال موفق حوزه صنعت مرغداری درحال حاضر طی طرح توسعه پروژه‌ بزرگ‌ صنعت مرغداری خود بر آن است برای تکمیل زنجیره تولیدش کارخانه دام و طیور و کشتارگاه صنعتی طیور را نیز در این مجموعه با آورده و تسهیلات خود، راه‌اندازی کند.

غفاری‌آثار افزود: این سرمایه‌گذار پروژه ساخت و احداث کارخانه تولید کنسانتره و مکمل غذایی دام و طیور خود را در سال 1400 در شهرستان رزن آغاز کرده است که این طرح درحال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 75 درصدی بوده و فاز نخست آن براساس قول مساعد این فعال موفق حوزه صنعت مرغداری در دهه فجر قابل افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه کارخانه تولید کنسانتره و مکمل غذایی دام و طیور (خوراک دام) درحال احداث در شهرستان توسط این سرمایه‌گذار، گفت: این پروژه با 80 میلیارد تومان اعتبار از محل سهم آورده این سرمایه‌گذار بخش خصوصی با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع با ظرفیت تولید سالانه 70 هزار تُن درحال احداث است.

فرماندار با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این طرح برای 80 نفر شامل 40 نفر مستقیم و 40 نفر غیر مستقیم اشتغال به همراه خواهد داشت، یادآور شد: سرمایه‌گذار این طرح تاکنون برای این پروژه افزون‌بر 50 میلیارد تومان هزینه کرده است.

غفاری‌آثار بیان کرد: بهره‌برداری از این پروژه علاوه‌بر رفع نیازهای 22 مرغداری زنجیره‌ای این سرمایه‌گذار، نیاز سطح استان همدان و نیز سایر استان‌ها را هم پاسخگو خواهد بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن هم از وجود 83 واحد مرغداری گوشتی در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: از این تعداد، 43 واحد به شهرستان رزن و 40 واحد مرغداری به شهرستان درگزین اختصاص دارد.

رضا صمدی‌پور با بیان اینکه از این تعداد مرغداری‌های موجود شهرستان نمی‌توان گفت همه فعال هستند، افزود: دوره جوجه‌ریزی مرغداری‌ها دوماهه بوده و پس از پایان هر دوره برای جوجه‌ریزی جدید واحدهای مرغداری نیاز به تخلیه مرغ‌های تولیدشده و نیز ضد عفونی و شست‌وشوی واحد مرغداری بوده که برای این مهم زمان نیاز است و به همین علت نمی‌توان گفت همه واحدها درحال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جوجه‌ریزی جدید مرغداری‌های سطح شهرستان‌های رزن و درگزین بیش از 800 هزار قطعه جوجه‌ریزی داشته‌اند که برابر با دوره قبل بوده و تغییری نداشته است.

صمدی‌پور همچنین با اشاره به وجود پنج گاوداری صنعتی، پنج واحد پروار دام سنگین و سه واحد پرورش ماهی، بیان کرد: فاز نخست تب برفکی و نیز واکسیناسیون طیور در شهرستان انجام شده و واکسیناسیون لمپیاسکین نیز طی ماه‌ جاری در شهرستان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: دامپزشکی شهرستان امسال دارای سه طرح واکسیناسیون بود که بخشی از این واکسیناسیون توسط بخش خصوصی و مابقی توسط بخش دولتی انجام شد.

 

شناسه خبر 76918