شناسه خبر:77041
1402/9/21 12:25:36
هم‌زمان با ایام فاطمیه؛

4 لاله گمنام همدان را عطرآگین کردند

مراسم تشییع پیکر چهار شهید گمنام تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس، با استقبال ارشد نظامی آجا در استان همدان همراه با اجرای برنامه نظامی در پایگاه هوایی شهیدنوژه، برگزار شد.

خبر آمد که شهر همدان در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بوی شهید گمنام خواهد گرفت. شهدای گمنامی که غریبانه بعد از گذشت 43 سال جنگ تحمیلی به وطن خود بازگشته‌اند، شهدای گمنامی که هیچ نام و نشانی از خود ندارند، شهدای گمنامی که پدران و مادرانشان سال‌ها چشم‌انتظار آمدنشان بودند و امروز که بازگشته‌اند، معلوم نیست که در این دنیای خاکی هستند یا نه!

شهدایی که گمنامی را از مادرشان حضرت فاطمه زهرا (س) به ارث برده‌اند، شهدایی که برای حفظ نظام و انقلاب از تمام و هستی خود گذشتند و امروز قرار است ما به استقبال آنان برویم.

با اعلام خانه مطبوعات استان همدان برای حضور در مراسم استقبال از شهدای گمنام در پایگاه هوایی شهیدنوژه، به همراه تعدادی از خبرنگاران و عکاسان راهی این پایگاه شدیم؛ مسئولان، فرماندهان نظامی، انتظامی، خلبانان و اقشار مختلف مردم ازجمله نوجوانان همه در ردیف‌هایی گل به دست منتظر ورود شهدا بودند؛ جوانی اسپند دود کرده بود و در میان جمع می‌چرخاند، صدای مداحی شهدای گمنام به گوش می‌رسید، تمام محوطه حال‌وهوایی شهدایی گرفته بود. کم‌کم ماشین‌های حامل شهدا در محوطه حاضر شدند و با استقبال ارشد نظامی آجا در استان و برنامه نظامی، شهدا روی دستان سربازان تشییع شدند.

پیکر چهار شهید گمنام روی سِن سالن پایگاه شهیدنوژه قرار گرفت؛ مردم مشتاقانه با حضور روی سِن، بوسه بر پیکر شهدا می‌زدند.

سخنرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان آغاز شد؛ وی خطاب به جمع اظهار کرد: ملت امام حسین (ع)، ملت عشق به شهید و شهادت است. امروز ما میزبان شهدا نیستیم، بلکه میهمانان شهداییم و شهدا میزبانند و ما این توفیق را داریم که در محضر شهدا در پایگاه هوایی شهیدنوژه، دور هم جمع شویم و در محفل و مکانی نورانی، در بزم شهدا هستیم.

حسن رضانیا گفت: از امیر مرادبکی ارشد نظامی آجا در استان همدان در قامت یک فرمانده نظامی در تراز انقلاب اسلامی، تشکر می‌کنم که امروز به‌خوبی از شهدا استقبال کردند.

وی تأکید کرد: برادران و خواهران، شهدا زنده و «عند ربهم یرزقون» هستند و در آن تردید نداریم؛ امروز دور هم جمع شدیم تا بار دیگر وفاداری و ایستادگی خود را با آرمان‌های بلند شهدا، اعلام کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: آرمان و عهد شهدای ما چه بود؟ در یک کلام ایستادن پای عهد ولایت و امامت همه حرف شهدا است؛ ای شهدا و هم‌رزمان عزیز ما شما را فراموش نخواهیم کرد، با این امید که شما هم ما را فراموش نکنید.

وی خاطرنشان کرد: امروز و در کنار پیکر پاک چهار شهید عهد می‌بندیم که پای آرمان شهدا و امام راحل هستیم و خواهیم ماند، با این عهد و پیمان از خدای بزرگ عاقبت‌به‌خیری و حُسن عاقبت را با شهادت طلب می‌کنیم.

رضانیا تصریح کرد: به شهدا اعلام می‌کنیم پای منویات و اشارات مولا و ولی خودمان رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد. دنیای استکبار بداند آماده‌ایم با یک اشاره ولی فقیه، دنیا را بر سرشان خراب کنیم و این همان عهد ما با شهدا است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به جنایات استکبار جهانی علیه مسلمانان، یادآور شد: امت اسلامی امروز گرفتار فاجعه‌بارترین و شدیدترین تهاجمات جرثومه فساد آمریکای شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، تصریح کرد: مظلوم‌کشی، کودک‌کشی، زنان را کشتن، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌ها را ویرانه کردن، هنر مردان بزرگ نیست؛ مرد هستید، بیایید و مردانه با مردان بزرگ ‌حماس بجنگید و برزمید.

وی در پایان متذکر شد: در این مکان مقدس عهد و پیمان دوباره با ولایت و ولی امر مسلمین می‌بندیم که ایستاده‌ایم و آماده یک اشاره هستیم؛ ای ولی و ای مولا از شما به یک اشاره تا کاخ سیاه آمریکا را بر سرش ویران کنیم.

لازم به ذکر است؛ این شهدای والامقام در قالب کاروانی تحت عنوان «لاله‌های فاطمی، منتظران ظهور» در 400 نقطه استان همدان در ایام فاطمیه مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.

این شهدای والامقام در چهار نقطه شامل پارک فدک شهرک فرهنگیان شهرستان همدان، پارک شهر در شهرستان اسدآباد، فضای پیرامونی مجتمع فرهنگی غار علیصدر شهرستان کبودراهنگ و شهر برزول شهرستان نهاوند هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

 

شناسه خبر 77041