شناسه خبر:77061
1402/9/22 10:17:35

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی استان ایلام از توزیع 70 عدد کلاه ایمنی در بین راکبان قانونمدار موتورسیکلت‌ این استان همزمان با دیگر نقاط کشور خبر داد.

سرهنگ علی احمد شاوردی روز سه‌شنبه در آیین توزیع کلاه ایمنی به تعدادی از راکبان موتورسیکلت‌ها، اظهار کرد: این برنامه نمادین با هدف ترویج استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران و کاهش حوادث جاده‌ای برگزار شد.

وی افزود: توزیع کلاه ایمنی با مشارکت پلیس راهور و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی استان، در بین موتورسوارانی انجام گرفت که نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده همیشگی از کلاه ایمنی، انجام بیمه شخص ثالث و بدنه و داشتن گواهینامه اهتمام داشته اند.

وی با بیان اینکه یکی از بیشترین موارد تصادف در بین راکبان موتورسیکلت‌ها رخ می‌دهد، افزود: نداشتن کلاه ایمنی، بیمه‌نامه و گواهینامه باعث بروز مشکلات و خسارت‌های جانی و مالی برای این قشر می‌شود.

رئیس شعبه صندوق تأمین خسارت‌های بدنی استان ایلام هم نیز در این مراسم گفت: به مناسبت هفته بیمه، این صندوق در راستای کاهش آسیب‌های حوادث جاده‌ای و فرهنگ‌سازی بیمه‌ای، روز ملی بیمه 6 هزار کلاه را در سطح کشور بین راکبان قانون مدار موتورسیکلت توزیع می‌کند که 70 عدد آن در ایلام توزیع می‌شود.

محسن رستمی یادآور شد: صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با موافقت وزیر اقتصادی و دارایی اجرای طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای را به مناسبت هفته بیمه در دست اجرا دارد.

وی گفت: در این طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث از 13تا 30 آذر برای همه وسایل نقلیه و از 13 آذر تا 12 دی برای راکبان موتورسوار و ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: همه دارندگان وسایل نقلیه باید بیمه نامه شخص ثالت را انجام دهند و عدم تمکین به این بخشنامه برای مالک خودرو جریمه را به همراه خواهد داشت.

در این آیین به‌صورت نمادین به 15 نفر از موتورسوران قانون مدار کلاه ایمنی اهدا شد.

 

شناسه خبر 77061