شناسه خبر:77182
1402/9/25 12:27:42

شهردار سنندج گفت: امکان اسکان شبانه بیش از50 نفر بی‌سرپناه را در گرمخانه شهرداری سنندج داریم.

سیدانور رشیدی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها در فصل سرما حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، اسکان افراد بی‌سرپناه در سطح شهر است و شهرداری به منظور حمایت از این قشر آسیب‌دیده با ایجاد ظرفیت‌های مختلف نسبت به اسکان این افراد اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: اسکان شبانه این افراد هرساله با آغاز فصل سرما و برودت هوا آغاز می‌شود سال نیز کما فی‌سابق تمهیدات لازم برای جمع‌آوری و اسکان این افراد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز گرمخانه شهرداری سنندج واقع در 17 شهریور در حال حاضر آماده اسکان بی‌سرپناهان، در راه ماندگان است، افزود: علاوه بر این گرمخانه ظرفیت اسکان 80 نفر در سامانه سرا فراهم است و یک دستگاه مینی‌بوس به صورت شبانه روزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر مشغول گشت‌زنی است.

وی اعلام کرد: طبق قوانین موجود افراد متجاهر و معتاد اجازه استفاده از گرمخانه‌های شهرداری را ندارند.

شهردار سنندج تصریح کرد: افرادی که در پاتوق‌ها و یا برخی مکان‌های رها شده مواد مخدر استعمال می‌کنند باید به کمپ ماده 16 منتقل شوند با توجه به اینکه کمپ ترک اعتیاد ماده 16 در استان فعال و در حال حاضر حدود 400 معتاد متجاهر در این مرکز فرآیند درمان را طی می‌کنند با هماهنگی لازم با مسئولان براساس ضوابط و قوانین معتادین متجاهری که در سطح شهر باقی‌مانده باشند به‌صورت شبانه در سامانه سرا اسکان داده می‌شوند.

رشیدی با اشاره به انتقال کمپ اعتیاد بانوان، گفت: در حال تعمیر و تجهیز این ساختمان با ظرفیت 80 نفر برای ساماندهی متکدیان هستیم و در کمترین زمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه و در راه مانده آن‌ها را به گرمخانه شهرداری سنندج هدایت و یا مراتب را از طریق سامانه 137 اطلاع دهند، اضافه کرد: امیدواریم با همراهی و مشارکت خیرین بتوانیم در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب به بهترین شیوه اقدام نمایم.

**اجرای طرح یارگران زندگی در روستاها

مدیرکل امور روستایی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح یارگران زندگی در روستاهای استان اظهار کرد: اجرای این طرح براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به همه دستگاه‌های متولی ابلاغ شده و ساختار این طرح نیز با برگزاری جلسات متعدد تعیین شده است.

سیروان بهرامی تصریح کرد: طی سال جاری 31 برنامه فرهنگی در سطح روستاهای استان در راستای توسعه فرهنگ عمومی، نشاط اجتماعی و افزایش امید به زندگی و آینده برگزار شده است.

 

شناسه خبر 77182