شناسه خبر:77482
1402/10/4 10:34:04

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از بازنگری طرح جامع سه شهر استان همدان در مرحله تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد.

علی عباسیان با بیان اینکه تمام شهرهای استان دارای طرح جامع هستند، اظهار کرد: درحال حاضر طرح‌های شهر همدان، تویسرکان و اسدآباد در مرحله تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هر 10 سال درصورت پُر شدن سقف جمعیتی شهرها بازنگری طرح‌های آن‌ها انجام می‌شود، گفت: 9 شهر استان درحال انعقاد قرارداد طرح جامع با مشاوران هستند که تا پایان سال قرارداد این شهرها منعقد می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه وظایف کلی این معاونت سیاست‌گذاری در بخش شهری و راهبری ‌و نظارت بر اجرای ضوابط ‌و مقررات شهرسازی و معماری است، خاطرنشان کرد: قوانین مربوطه و طرح‌های شهرسازی و معماری، عمران شهری و طرح‌های شهری، از وظایف این حوزه است.

وی گفت: از دیگر وظایف این حوزه راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران (جامع) ناحیه، مجموعه‌های شهری و جامع شهری، طرح‌های تفصیلی، طرح‌های معماری و طراحی شهری، طرح‌های ویژه، شهرک‌ها و شهرهای جدید است.

عباسیان نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌های مربوط به نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه عمران محلی و ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری‌ کشور و همچنین استفاده از اراضی و احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها را از دیگر وظایف این حوزه برشمرد.

وی عنوان کرد: در زیرمجموعه هرکدام از این بخش‌ها نقشه‌هایی با مقیاس و دقت‌های مختلف تهیه می‌شود که نقش هدایت‌کننده مدیران شهری را ایفا می‌کنند.

 

شناسه خبر 77482