شناسه خبر:77582
1402/10/6 10:31:58

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به طرح هر روستا یک دامداری در روستاهای استان گفت: مولدسازی روستاها، ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید از مزایای این طرح است.

رضا بهراملو ظهر روز گذشته در جمع دامداران استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به طرح کاربردی و تولیدمحور «هر روستا، یک دامداری» در استان، اظهار کرد: با پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی این طرح ارائه شد و با تأیید وزارت جهاد کشاورزی در دستور پیگیری و مطالعات اولیه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این طرح مولدسازی روستاهای استان مد نظر است، افزود: اجرای طرح هر روستا یک دامداری در راستای تأمین گوشت مورد نیاز استان و کشور، تأثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید با بهره‌گیری از منابع موجود روستایی، شماری از مزیت‌های این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی روستایی، مولدسازی، مهاجرت معکوس و استفاده بهینه از منابع، از مزایای دیگر این طرح محسوب می‌شود.

بهراملو با تأکید بر استقبال معاون وزیر تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی‌ از این طرح، تصریح کرد: همدان آزمونه (پایلوت) اجرای طرح درنظر گرفته شده که با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط جلسات کارشناسی و مطالعاتی در چند نوبت برگزار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه کار را منوط به سیر مطالعاتی دانست و گفت: اجرای کارشناسی این طرح با قوت درحال پیگیری است.

 

 

شناسه خبر 77582