شناسه خبر:77926
1402/10/14 10:32:37
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

تا نگاه به زنان اصلاح نشود، دنیا روی صلح را نخواهد دید

سپهرغرب؛ گروه خبر، سمیرا گمار: نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما معتقدیم تا جامعه زنان و نگاه به آنان و نقشی که ایفا می‌کنند، اصلاح نشود، دنیا روی صلح را نخواهد دید.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی روز گذشته با حضور در تحریریه گروه خبری سپهر ضمن تبریک سالروز میلاد مادر هستی حضرت صدیقه طاهره (س)، عنوان کرد: خداوند هر کسی را در این دنیا بهر کاری آفریده است. باید دید وظیفه هرکس چیست و چه مسیری برای نیل به آن طی می‌کند؛ فرقی هم ندارد چه شغل و منصبی باشد.

وی با تأکید بر اینکه در طول تاریخ همواره به زن ظلم شده، خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری شغل پُرمشقت و دشواری است، اما اغلب با بی‌مهری مواجه است؛ حقوق بسیاری ضایع می‌شود، اما کسی نیست که مدافع باشد. بنده عرض می‌کنم ما بلندگو نداریم، اما مدافع شما خبرنگاران انقلابی و مجاهد هستیم.

  اکثرالخیر فی‌النساء

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث «اکثرالخیر فی‌النساء»، افزود: اگر خیر و برکت را در جامعه توزیع کنند، خیر و برکت زنان بیشتر است؛ نصف جامعه زنان هستند و نصف دیگر که مرد هستند هم در دامان زن پرورش پیدا می‌کنند.

آیت‌الله طه‌محمدی با این بیان که نقش زنان در آمریکا و اروپا منحط است، افزود: افتخار ما این است که پیرو مکتب اسلامی هستیم که بهشت را زیر پای مادران می‌بیند. زنان باید خودشان برای احقاق حق خود تلاش کنند و در موج بی‌مهری‌ها اسیر نشوند؛ اگر امروز نام حاج‌قاسم بر سر زبان‌ها است، مرهون مادر رشید او بوده که همچون انسانی را تربیت کرده است.

  زن در اسلام، قدیسه است

وی تصریح کرد: خدای تعالی رحمان و رحیم است؛ این حدیث از رسول اکرم (ص) بوده که در وجود بانوان یک کانون است به‌نام رحم و خداوند فرموده من آن را از رحمانیت خود جدا کرده‌ام؛ این‌قدر زن قدیسه است.

  انتخابات و مشارکت حداکثری

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری سپس اظهار کرد: رهبر انقلاب دردمندانه درخصوص انتخابات صحبت کرد که مبتنی بر مشارکت حداکثری است؛ دشمن می‌خواهد این بحث را به حاشیه بکشاند، هرکس هر تریبونی دارد، باید در جلب مشارکت آحاد مردم گام بردارد، امروز این یک تکلیف است.

  بشریت در غزه زمین خورده است

آیت‌الله طه‌محمدی در ادامه گفت: بشریت در غزه زمین خورده است؛ 10 هزار کودک در غزه زخمی و مجروح شده‌اند. این بشریت احیا نمی‌شود، مگر اینکه خانم‌ها خودشان را بسازند و فرزندان صالح تربیت کنند تا در مقابل ظلم و ستم بایستند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های ناشی از انفصال خانواده‌ها از هم، به تشریح ماهیت و وظایف مرکز صیانت از خانواده که در همدان با پیگیری‌های ایشان بنا نهاده شد، پرداخت و افزود: یک‌هزار پرونده طلاق در این مرکز به صلح و سازش رسیده و اکنون خوش و خرم با هم زندگی می‌کنند؛ بهای این کار چقدر است؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تلاش کردیم این مراکز در همه‌ شهرستان‌ها تأسیس شود، اما چون حمایت مالی نمی‌شویم، نمی‌توانیم کار را گسترش دهیم.

آیت‌الله طه‌محمدی با تأکید بر اینکه ما معتقدیم تا جامعه زنان اصلاح نشود دنیا روی صلح را نخواهد دید، عنوان کرد: خیرین مدرسه‌ساز، مسکن‌ساز، ترک اعتیاد و غیره را داریمف اما در مورد ازدواج نداشتیم که این بنا نهاده شده و نیاز است توسعه پیدا کند تا شاهد افزایش مودت و رأفت در جامعه باشیم.

وی سپس توضیح داد: برخی‌ها از دنیا می‌روند و از آن‌ها نوشت‌افزار باقی می‌ماند، اینان اهل بهشت‌اند؛ چراکه از آنان نوشته و هدایت باقی می‌ماند، کاری که شما دارید انجام می‌دهید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با این بیان که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، متذکر شد: دهقان فداکار چه کرد؟ اگر هشدار نمی‌داد، چند نفر کشته می‌شدند؟ هشدار دادن‌های شما و آگاهی‌بخشی شما هم این‌گونه است؛ حتی اگر کسی نفهمد و نگوید، شما بشریت را نجات می‌دهید.

 بنیاد بوعلی‌سینا مورد بی‌مهری قرار گرفته است

آیت‌الله ‌طه‌محمدی در خاتمه سخنان خود به بنیاد بوعلی‌سینا اشاره و تصریح کرد: بنیاد بوعلی‌سینا مورد بی‌مهری قرار گرفته است؛ چه در استان و چه در کشور. حتی در کشورهای خارجی هم او را مصادره می‌کنند. امام خمینی (ره) درباره این مرد بزرگ فرمود: «لم یکن له کفوا احد»؛ همانند او نیست. به او ظلم شده و هیچ عده و عُده‌ای برای او در این استان نداریم. تنگ‌نظری‌ها باعث شده نتوانیم یک محل آبرومندانه برپا کنیم. اگر بودجه کافی در اختیار بنیاد گذاشتند، می‌توانیم یک مکان تهیه کرده و با افتخار میزبان میهمانان خارجی از سراسر دنیا باشیم.

سردبیر روزنامه سپهرغرب نیز در این نشست صمیمانه با این بیان که مجموعه ما 15 سال است در غرب کشور و پنج استان فعالیت می‌کند، گفت: تلاش ما این است که بر حسب توان خود کاری که خدمت به مردم و تکلیف است را انجام دهیم.

زهره پوروهابی خاطرنشان کرد: تکلیف ما جریان‌سازی با رویکرد حل مسئله است؛ هدف ما فقط انتشار کاستی‌ها نیست، ما مسائل را پیگیری کرده و برای حل‌و فصل آن به طرق گوناگون تلاش می‌کنیم.

شناسه خبر 77926