شناسه خبر:78005
1402/10/16 13:12:40

سپهرغرب-گروه کاردانش: عملیات استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهیدسلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 13 دی‌ماه 1402 هم‌زمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شد.

عملیات استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهیدسلیمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 13 دی‌ماه 1402 هم‌زمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در پارک علم و فناوری شهیدسلیمانی (شهر علم شهیدسلیمانی) که با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و محمدجواد صدرمهری دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در سامان‌دهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: امتیاز دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه فناوری از مجموع امتیازات دانشگاه‌های دیگر بالاتر است و این مزیت باید حفظ شود.

حسین قناعتی با اشاره به امکانات این دانشگاه، خاطرنشان کرد: 180 قلم تجهیزات پیشرفته ازجمله ربات جراحی نشان‌دهنده خودباوری دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

به گفته وی، 160 میلیارد از منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران به سمت پژوهش روانه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 10 هکتار برای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درنظر گرفته شده که زمینه واگذاری 10 هکتار دیگر نیز توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای این پارک فراهم شده است.

وی ادامه داد: بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در انتظار هستند که به‌صورت استارت‌آپ و شرکت نوپا در پارک علم و فناوری دانشگاه شروع به فعالیت کنند، اما به‌علت کمبود فضا در پارک‌های علم و فناوری، جذب کشورهای دیگر می‌شوند.

قناعتی گفت: 24 پروژه بزرگ ساختمانی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درحال راه‌اندازی است که بیش از 20 همت بودجه نیاز دارد و امیدواریم با همکاری سایر بخش‌ها، روند سرعت بیشتری بگیرد.

 

شناسه خبر 78005