شناسه خبر:78095
1402/10/18 11:44:04

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی، از کاشت یک‌هزار و 500 اصله نهال به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت با مشارکت سازمان بسیج سازندگی این استان در پارک جنگلی فدک اراک خبر داد.

«عبدالحسین محمدی» روز یکشنبه هدف از اجرای این طرح را تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، توسعه فضای سبز، کنترل روان آب‌ها، افزایش نفوذپذیری و جلوگیری از فرسایش خاک بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه نهال‌های کاشته شده شامل، گلدانی سرو، داغداغان، کنجد، بادامک و تعدادی بذر بارامک است، افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تاکنون 20 هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی کشور و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج برای اجرای طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و 16 میلیون درخت در استان مرکزی، از امکانات بسیج در سطح وسیع بهره‌گیری شده است.

محمدی افزود: کاشت چهار میلیون اصله نهال و بذرکاری در چهار هزار و 800 هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی در دستور کار است.

وی ادامه داد: چهار پویش بذرکاری تاکنون با همکاری بسیج سازندگی، مرکز آموزش تخصصی مالک‌اشتر، دانشگاه اراک و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: 40 هکتار بذرکاری در این پویش‌ها در استان مرکزی انجام شده‌است.

محمدی اظهار کرد: 12 هزار و 500 اصله نهال در 40 هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی کاشته می‌شود که 16 و نیم هکتار آن در کنار مرکز خیریه آفتاب اراک و بقیه در سایر شهرستان‌های استان است.

 

 

شناسه خبر 78095