شناسه خبر:78152
1402/10/19 12:58:29

استاندار کردستان گفت: حمایت از کارآفرینان و توانمندسازی تولیدکنندگان، رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی از تکالیف دولت است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه در بازدید از کارگاه و نمایشگاه دنج در سنندج، حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب خواند و اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی را یکی از رسالت‌های مهم برای خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تکمیلی مبل از قبیل انجام تمامی مراحل ساخت آن یکی از اساسی‌ترین نیازهای این صنعت در سنندج است، افزود: با این اقدام می‌توان مبل کردستان را به نام سنندج به کشور عرضه کرد و به نوعی این حرکت معرف توانایی و قابلیت هنرمندان این منطقه خواهد بود و به طور قطع این امر در برندسازی صنعت و هنر نقش بسزایی دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استانی، کارگاه‌های مبل‌سازی است که نسبت به گذشته از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است، اضافه کرد: امروز تعداد قابل توجهی به این حرفه مشغول هستند و این هنر صنعت ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید در این منطقه را فراهم کرده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تلاش همه مسئولان استانی، تقویت کسب و کار در راستای کاهش بیکاری است، ادامه داد: هرچه فرآیند حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی بیشتر و سریعتر انجام شود سرعت توسعه و پیشرفت استان نیز افزایش خواهد.

نمایشگاه و کارگاه مبل سنندج در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع واقع در شهرک صنعتی سنندج یک قرار دارد که در این کارگاه برای 60 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است و علاوه بر تامین نیازهای مبلمان شهری در استان کردستان، قسمتی از تولیدات آن با حمل و نقل رایگان به تمام نقاط ایران ارسال می‌شود.

 

شناسه خبر 78152