شناسه خبر:78253
1402/10/21 10:47:10

فرماندار شهرستان کبودراهنگ از احداث پارک بانوان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

مسلم غلامی چهارشنبه 20 دی‌ماه در کارگروه امور بانوان شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: پارک بانوان به‌عنوان یکی از مطالبات مهم بانوان این شهرستان ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری این شهر بوده که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کبودراهنگ در حوزه آسیب‌های اجتماعی از شهرستان‌های آخر استان به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: شهرستان کبودراهنگ در بحث فرزندآوری و ازدواج رتبه نخست استان را دارد که در این رابطه با انجام مشاوره‌ها و نشست‌های بصیرتی با کاهش آمار طلاق مواجه هستیم.

غلامی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در جامعه، مطرح کرد: بانوان نیمی از جمعیت فعال کشور را تشکیل می‌دهند که به‌طور قطع مشارکت حداکثری و آگاهانه این قشر در انتخابات پیش‌ رو، از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانوان شهرستان همواره در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش قابل توجه و چشمگیری داشته‌اند، یادآور شد: دولت سیزدهم به نقش زنان در توسعه پایدار اهتمام جدی دارد و برای رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلی نظام در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی شایسته زنان در جامعه را لازم و ضروری می‌داند.

غلامی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) بهترین انسان و الگو برای زنان و مردان است، اما به‌علت شاخص‌های جنسیتی که یک مادر، همسر و دختری نمونه برای پیامبراکرم (ص) بودند، می‌توانند برای قشر بانوان الگویی فاخر باشند.

 

شناسه خبر 78253