شناسه خبر:78428
1402/10/26 08:48:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از برگزاری جلسه شورای زکات با حضور آیت‌الله سیدحسن ربانی، رئیس شورای عالی زکات کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان، استاندار، ائمه جمعه سراسر استان و دستگاه‌های عضو شورای زکات استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور در این جلسه با تأکید بر لزوم احیای فریضه الهی زکات، این امر را وظیفه همه مسئولین و شوراهای زکات در سطح کشور دانست و اشاره کرد که باید برای این کار همه دست به دست هم داده و تکلیف مذکور را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از مؤدیان زکات، بر برگزاری فصلی جلسات شورای زکات در استان و شهرستان‌ها تأکید کرد.

ریاست شورای عالی زکات کشور ابراز کرد: مردم ما مخصوصاً کشاورزان افراد متدین و با ایمان هستند و اگر ما اعتمادسازی کنیم، حتما آن‌ها از پرداخت زکات استقبال خواهند کرد؛ امسال با همه مشکلات و ضعف‌هایی که داشتیم، مردم به خوبی زکات پرداخت کردند.

در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کردند: در استان همدان بالای 100 میلیارد تومان زکات واجب داریم و ما توانستیم 35 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی همچنین افزود: سیاست‌ها باید در جهت گرفتن زکات موفق باشد و ما نباید در مباحث مالی زکات (پروژه‌های زکات) به مردم وعده بدهیم یا اگر وعده دادیم، باید به آن عمل کنیم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان و جانشین شورای زکات استان نیز اعلام کرد: تلاش ما در آب‌رسانی به مناطق روستایی و کشاورزی است و به دنبال افزایش بهره‌وری در کشاورزی هستیم؛ در این زمینه امسال توانستیم 77 رشته قنات در قروه درگزین احیا کنیم.

در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دبیر شورای زکات همدان ضمن ارائه گزارش آماری عملکرد شورای زکات استان، از جمع‌آوری بیش از 35 میلیارد تومان زکات در 9 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در این زمینه دو هزار و 26 مؤدی و پرداخت‌کننده زکات با این نهاد و دبیرخانه استان همکاری داشتند.

شناسه خبر 78428