شناسه خبر:78530
1402/10/28 11:06:24
در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بهار مطرح شد:

خیرین شهرستان بهار پای کار هستند

بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بهار با حضور پُرشور خیرین و مسئولین در تالار پذیرایی بهاران برگزار شد.

سپهرغرب، گروه خبر - زهرا طالبی : در این مراسم امام‌جمعه بهار با تأکید بر استفاده درست از عمر و فرصت‌ها، گفت: داشته‌های امروز و سرمایه‌ها به‌عنوان امانتی به ما سپرده شده‌اند و حواس ما باید به عمر، وقت و سرمایه خود باشد و در راه خیر از آن‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام رضا مصباح اضافه کرد: کارهای خیر در دنیا ماندگار است و اقدامات خیرین گرامی با فراهم کردن زمینه برای تربیت انسان‌های فرهیخته و تعریف مسیری به‌منظور معرفت و شناخت، ماندگار خواهد بود.

وی افزود: کار خیر و مدرسه‌سازی از سنت‌های حسنه‌ای است که در آموزه‌های دینی به آن‌ها توصیه شده و خوشبختانه در شهرستان بهار انسان‌های آزاده همواره در مسیر خیر درخشیده‌اند و پای کار آمده‌اند.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش خیرین، جلسه‌ای برای شاد کردن دل، بیدار کردن فکر و آگاه کردن سلول‌های مغز بوده و این یکی از قشنگ‌ترین کارهای عالم است.

این مقام مسئول اظهار کرد: پس از مرگ پرونده عمل بسته می‌شود؛ مگر اینکه کار خیری انجام شده باشد و دردی درمان و راهی برای کسی هموار شده باشد.

سپس مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهار گفت: اقدامات خیرین در راستای کمک به حوزه تعلیم و تربیت و پرورش انسان‌های فرهیخته، امری بسیار پسندیده است.

وی افزود: 120 کلاس درس در شهرستان بهار نیاز به تخریب و بازسازی دارد که برای این منظور اعتبارات از محل‌های استانی، ملی، شهرستانی و خیرین پیگیری می‌شود.

حسین فیض‌اللهی با بیان اینکه امسال سه میلیارد تومان تجهیزات کمک‌آموزشی در مدارس شهرستان بهار توزیع شده، گفت: در راستای افزایش بازدهی و کیفیت‌بخشی آموزشی، نیازمند تجهیز مدارس به وسایل کمک‌آموزشی هستیم و کمک‌های مردمی به بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در این حوزه صرف خواهد شد.

فیض‌اللهی پیگیری به‌منظور اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام را ضروری دانست و افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرک فرهنگیان و برگزاری کلاس‌های متراکم و دوشیفته، پروژه 12 کلاسه شهرک فرهنگیان که در سال‌های اخیر راکد بود، سرعت گرفت و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

این مقام مسئول اقدامات دولت مردمی در حوزه آموزش‌وپرورش را مؤثر خواند و گفت: امسال اعتبارات آموزش‌وپرورش بهار از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و اعتبارات استانی افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: پروژه خیری علیزاده با پیشرفت فیزیکی 50 درصد تعطیل بود؛ برای این پروژه 6 میلیارد تومان درنظر گرفته شده و تاکنون دو میلیارد تومان اختصاص یافته که با قوت ادامه خواهد یافت.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان بهار ابراز کرد: در آموزشگاه 9 کلاسه روستای سیمین، خیرین به تعهد خود عمل کردند و تعهد نوسازی نیز انجام خواهد شد.

وی آسفالت‌ریزی در 10 آموزشگاه، احداث چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهار و تجهیز 9 آموزشگاه به پکیج را از اقدامات دیگر آموزش‌وپرورش و خیرین برشمرد.

* سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد است

در ادامه فرماندار بهار نیز گفت: خیرین مدرسه‌ساز انسان‌های آگاه تربیت کرده و به جامعه تحویل می‌دهند؛ آینده و سرنوشت ایران اسلامی به دست این افراد رقم خواهد خورد و اداره کشور با وجود متخصص‌ها ممکن خواهد شد.

مجتبی فیض‌اللهی اضافه کرد: مردم شهرستان بهار در شهرها و روستاها با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در امر مدرسه‌سازی کمک می‌کنند و در برخی روستاها مانند سیمین، قشلاق، پهنه‌بر و وهنان با شور و اشتیاق در صحنه حضور دارند.

وی تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد است و در سطح شهرستان، این پروژه‌ها با استفاده از منابع مختلف استانی، سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی با سرعت درحال انجام بوده و سعی ما کسب حداکثر مطلوبیت با استفاده از منابع محدود است.

وی ظرفیت خیرین را در اجرای پروژه‌ها بسیار ارزنده دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی، خیرین باید در این حوزه وارد شوند و در راستای توسعه علمی و آموزشی گام بردارند و جوانان را برای آینده و افق دور آماده کنند.

این مقام مسئول افزود: به مدارسی که حداقل 50 درصد آن توسط خیرین ساخته می‌شود، تا 50 درصد تخفیف برای حق انشعاب و نصب و توسعه شبکه توسط شرکت گاز ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: طبق توافق با دانشگاه بوعلی‌سینا، با انتقال سند زمین هفت هکتاری در نهالستان بهار به‌نام دانشگاه، در راستای توسعه پردیس علمی و دانشگاهی و برای احداث دانشکده صنایع غذایی و دانشگاه کشاورزی، کلینیک دکترای عمومی دامپزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه اقدام خواهد شد.

سپس رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه خیرین از جایگاه والایی در پیشگاه خداوند برخوردار هستند، گفت: قرار گرفتن خیرین در چنین مسیری از لطف و احسان خداوند بوده که خیرین باید برای این نعمت سجده شکر به‌جای آورند؛ چراکه اموال و ثروت خود را در راه رضای خدا انفاق می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ادامه داد: ثروت شما مایه خیر و برکت است و در سوره بقره و عادیات از مال به خیر تعبیر شده است؛ از زینتی که خداوند به شما عطا کرده، استفاده کنید و یکی از کارهای خیر، مدرسه‌سازی است.

وی افزود: سنت الهی بر این قرار گرفته تا شما خیرین با شعور و فهم و آگاهی مال خود را در راه پروردگار هزینه کنید و شک نکنید که با چنین کارهای خیری بستر کارهای خیر دیگر را ایجاد می‌کنید.

معاون اداره کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: بهار از شهرستان‌های پیشرو در امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری است.

به‌‌مرام افزود: بهار نخستین شهرستان استان است که در ساخت مدرسه به‌صورت شورایی و با کمک اهالی گام برداشته و به الگویی برای سایر شهرستان‌ها تبدیل شده است و پس از آغاز به کار ساخت مدرسه به‌صورت شورایی و جمعی در روستای راهموار، کریم‌آباد و پهنه‌بر، این اقدام گیرا و هوشمندانه به جوکار ملایر و نهاوند رسید و شهرستان بهار، چراغ نخست را روشن کرد.

وی شروع کار نیک را بسیار مهم برشمرد و گفت: شروع کار نیک مهم و استمرار و تداوم کار نیک بسیار مهم‌تر است.

این مقام مسئول اعلام کرد: خیرین شهرستان بهار در سال گذشته 9 میلیارد تومان در امر «مدرسه‌سازی» و یک میلیارد و 200 میلیون تومان در «مدرسه‌یاری» برای آسفالت، ایزوگام، دیوارکشی و تجهیزات مدارس کمک کرده‌اند و در جشنواره مدرسه‌ساز سال گذشته 140 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد که امیدواریم آثار و برکات این کار خیر، به مردم شهرستان بهار برگردد.

گفتنی است؛ خیرین شهرستان بهار در این همایش مبالغی در راستای کمک به مدرسه‌سازی و امور مرتبط با حوزه آموزش‌وپرورش تعهد کردند.

زهرا طالبی

شناسه خبر 78530