شناسه خبر:78542
1402/10/28 11:23:22
شهردار همدان در دیدار با رؤسای همیاران محلات منطقه یک و دو:

تلاش داریم با تزریق نقدینگی مناسب، بیشتر به محلات شهر همدان ورود کنیم

سپهرغرب-گروه خبر:شهردار همدان در دیدار با رؤسای همیاران محلات منطقه یک و دو بیان کرد: تلاش داریم با تزریق نقدینگی مناسب، بیشتر به محلات شهر همدان ورود کنیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در جلسه مشترک خود و برخی مدیران شهرداری با رؤسای همیاران محلات مناطق یک و دو که با هدف بررسی مشکلات محلات و تعاملات فی‌مابین برگزار شد و چهار ساعت طول کشید، با تقدیر از رؤسای همیاران محلات که زحمات زیادی برای رفع مشکلات محله‌ها می‌کشند، گفت: امیدواریم این جلسات و دیدارها بیشتر شود و راهکارها و پیشنهادهای سازنده و مناسبی از دل این جلسات بیرون آید و بتوانیم باری از مشکلات محلات برداریم.

وی با ارائه گزارش عملکرد ‌و برنامه‌های آتی شهرداری همدان، عنوان کرد: مأموریت اصلی ما در شهرداری همدان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود که باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی شده بود.

حسینی با اشاره به بودجه سه هزار و 750 میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال 1402، گفت: شرایط رکود و تورم حاکم بر کشور بر مدیریت شهری تأثیر گذاشته است و صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته، 35 درصد کاهش یافته است و 250 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش املاک داشته‌ایم.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات به‌ویژه در مناطق محروم شهر همدان، افزود: انشاالله در بودجه سال آینده درصدی از بودجه را براساس نیازسنجی و نظر همیاران محلات، به محلات مختلف شهر همدان اختصاص می‌دهیم.

شهردار همدان ابراز کرد: اکنون فصل بودجه است و این جلسه در زمان خوبی برگزار می‌شود؛ اما چون نیازها و خواسته‌های شهروندان از مدیریت شهری زیاد است (ما دوست داریم همه مشکلات حل شود)، محدودیت‌های مالی این امکان را نمی‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر همدان 800 مورد اصلاحی داشت و در این دوره تصویب شد، تصریح کرد: انتظار داریم همیاران محلات مطالبات خود را در موضوعات نیم‌رینگ سوم شهر همدان از نمایندگان مجلس مطالبه کنند و ما هم به سهم خود تلاش داریم پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی را براساس نظرات کارشناسی و فنی پیش ببریم.

در ادامه رؤسای همیاران محلات به مشکلات مختلف نظیر طرح گردشگری برای دره‌مرادبیگ، اصلاح هندسی در سعیدیه، سامان‌دهی دست‌فروشان کوی خاتم، کمبود فضای سبز، احداث سرعت‌گیر، سامان‌دهی ترافیک، تهیه طرح مناسب برای تپه حاج‌عنایت، تقویت نواحی و فرهنگ‌سرای و فضای سبز کوی محمدیه، رسیدگی به پارک خودروها توسط ادارات در خیابان مهدیه، پوشش رودخانه‌ها، کمبود نانوایی و صنوف مختلف و نورآرایی خیابان مهدیه و سایر مسائل پرداختند و این موارد ازجمله موضوعاتی بودند که توسط میهمانان جلسه مطرح شد و در ادامه شهردار و مدیران مناطق یک و دو پاسخ سؤالات را دادند.

یادآور می‌شود جلسه مشابهی نیز هفته گذشته با حضور رؤسای همیاران محلات مناطق سه و چهار برگزار شد و مسائل و مشکلات این مناطق نیز به سمع و نظر شهردار همدان و مدیران مربوطه رسید.

 

 

شناسه خبر 78542