شناسه خبر:79789
1402/12/3 12:27:17

استاندار کرمانشاه با یادآوری رویکرد اقتصاد گردشگری دولت، گفت: منطقه اورامانات با داشتن ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد می‌تواند به قطب گردشگری مهم استان تبدیل شود و تمرکز مدیریت استان بر پاوه و دیگر مناطق اورامی، از سال آینده بیشتر می‌شود.

محمدطیب صحرایی روز چهارشنبه در دیدار با معتمدین، متنفذین و نخبگان شهرستان پاوه مرکز منطقه اورامان با بیان اینکه میراث‌ فرهنگی و گردشگری یک مسئله ذوقی و سلیقه‌ای نیست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های استان کرمانشاه حوزه گردشگری است که از سال آینده با تمرکز بیشتری در مورد آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: نکته‌ای که در حوزه گردشگری باید مورد توجه فعالان این عرصه در استان قرار بگیرد، این امر است که گردشگری هر منطقه باید متناسب با ارزش‌ها و زیست‌بوم آن منطقه باشد.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: این کلان‌شهر برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به‌عنوان پیشران برای توسعه است که گردشگری می‌تواند این نقش را ایفا کند و دیگر حوزه‌های شهرستان را به حرکت درآورد.

صحرایی با یادآوری وجود 6 مرز فعال در استان، یادآور شد: تقویت و سامان‌دهی مرزهای استان و استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی بسیار مناسب و مغتنم برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت در استان باشد.

وی با تأکید بر فعال و پویا بودن همه مرزهای کرمانشاه، گفت: متأسفانه از ظرفیت‌های مرزی به‌خوبی استفاده نشده است، درحالی که باید این حوزه منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کولبری راهکار مؤثری برای رفع مشکل اشتغال در مناطق مرزی نیست، تأکید کرد: نگاه در این زمینه آن است که مرزها به سمت استفاده پایدار با حفظ کرامت مرزنشینان حرکت کنند.

وی ادامه داد: کولبران باید در قالب تشکیل بازارچه‌های مرزی که در شأن شخصیت آن‌ها باشد، به فعالیت بپردازند و نقش معتمدان مناطق مرزی در سامان‌دهی این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

صحرایی با بیان اینکه وزارت کشور معتقد است منفعت مرزها باید عاید مرزنشینان شود، اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی نباید تنها در زمینه خریدوفروش کالا فعال باشند، بلکه باید در همه حوزه‌های اقتصادی به فعالیت بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت برگزاری انتخابات باشکوه در یازدهم اسفندماه، افزود: حضور حداکثری مردم در این انتخابات بدون شک موجب صلابت هرچه بیشتر نظام در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد.

این دومین سفر استاندار کرمانشاه به پاوه در کمتر از یک‌سال گذشته است؛ شهرستان پاوه در همسایگی کردستان ایران و عراق با بهره‌مندی از آب فراوان و اقلیم متنوع دارای مزیت‌های بی‌بدیل گردشگری نظیر شهر و روستاهای پلکانی است.

 

 

شناسه خبر 79789