شناسه خبر:79981
1402/12/9 13:51:26

کاشت 500 هزار اصله نهال در قالب تفاهم‌نامه بین سپاه بیت‌المقدس کردستان و اداره کل منابع طبیعی استان، به‌صورت نمادین در پارک جنگلی توس نوذر سنندج آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز این طرح اظهار کرد: این تعداد نهال در قالب تفاهم‌نامه با سپاه و بسیج سازندگی استان و در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از امروز آغاز و تا پایان هفته منابع طبیعی کشت خواهد شد.

بهزاد شریفی‌پور با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سیاست‌های دولت سیزدهم و مورد تأکید رهبری است، افزود: این طرح در چهار سال اجرا خواهد شد و سهم کردستان از آن سه میلیون اصله نهال است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر ایرانی باید در سال سه نهال کشت کند، ادامه داد: تاکنون از سهم استان، یک میلیون و 200 هزار اصله نهال غرس شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: از سه میلیون کاشت نهال سهم کردستان، دو میلیون و 400 هزار اصله نهال زارعت چوب است که در حاشیه رودخانه‌ها و اراضی مستثنیات اشخاص کشت می‌شود و جهاد کشاورزی عرصه چهار هکتاری کنار نهالستان گریزه سنندج دارد که آن را برای تولید نهال تعهد داده شده، به مدت چهار سال در اختیار منابع طبیعی گذاشته است.

شریفی‌پور یادآور شد: دلیل آنکه بخش مهمی از کشور ما در کمربند خشک و نیمه‌خشک واقع شده، بنابراین دارای اکوسیستم حساستری است و این موضوع وظیفه ما را در حفظ جنگل‌ها سنگین‌تر می‌کند.

از 15 تا 21 اسفند به هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 

شناسه خبر 79981