شناسه خبر:80185
1402/12/14 10:04:59

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: افزون بر 200 طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف سنندج گردآوری و در قالب کتابی چاپ و منتشر شد.

علی رجبی روز یکشنبه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پروژه توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف در استان، گردآوری طرح‌های قدیمی و اصیل فرش دستباف است که این مهم تحقق یافت.

وی با اشاره به اینکه فرش یک پود سنندج اوایل سال جاری ثبت جهانی شد، افزود: با سفارش و حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیش از 200 طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف منطقه سنندج جمع‌آوری شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: برخی از این طرح‌های گردآوری شده بسیار قدیمی بوده و دیگر بافندگان اقدام به بافت آن نمی‌کنند و نمونه‌های آن شاید در سایر نقاط جهان وجود داشته باشد.

رجبی بیان کرد: به نوعی این طرح‌ها که توسط استاد «هادی سلیمانی» گردآوری و در قالب کتابی منتشر شده است تاریخچه مصور فرش دستباف سنندج است که برای تهیه آن چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این اثر ارزشمند چاپ و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه فرش دستباف قرار گرفته است، گفت: تهیه کتاب جامع فرش دستباف بیجار هم در مراحل نهایی است.

 

شناسه خبر 80185