شناسه خبر:80224
1402/12/15 10:29:49

استاندار کرمانشاه از واگذاری 25 هزار قطعه زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی 2 و سه طبقه به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اکنون برای 24 هزار 321 واحد زمین تهیه و تا پایان سال این به 25 هزار قطعه می‌رسد.

محمد طیب صحرایی در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه افزود: این زمین‌ها به صورت گروهی دو سه نفره واگذار می‌شود و متقاضیان این دسته از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز باید آورده 400 میلیون ریالی خود را مانند دیگر پروژه نهضت ملی مسکن بپردازند.

وی همچنین بیان کرد: برای ساخت واحد در این زمین‌ها تسهیلات پنج میلیارد و 500 میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود به آماده سازی، طراحی و اجرای هزار و 306 هکتار زمین نهضت ملی مسکن در استان اشاره و گفت: این مقدار زمین برای 43 هزار 253 واحد آماده سازی شده است.

صحرایی همچنین از طرح‌های مهم مسکن در استان کرمانشاه ساخت 17 هکتاری مسکن سه طبقه عنوان کرد که بصورت پایلوت در کرمانشاه اجرا می‌شود و افزود: ساخت 120 واحد از این پروژه در مرحله اسکلت بندی است.

وی از شناسایی 10 هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن روستایی استان خبر داد و گفت: پنج هزار واحد این پروژه برای واگذاری در سامانه «تام» ثبت شده و پنج هزار قطعه زمین باقیمانده نیز تا پایان سال انجام خواهد شد و کار اجرایی آنها از سال آینده آغاز خواهد شد.

صحرایی در این جلسه از راه و شهرسازی شهرداری کرمانشاه خواست تکلیف نهایی رسیدگی به خدمات شهری شهرک‌ها مانند جمع آوری زباله و رسیدگی به فضای سبز و دیگر امور را مشخص کنند؛ و طبق قانون راه و شهرسازی استان را موظف به تحویل این شهرک‌ها به شهرداری و شهرداری را موظف به تحویل گیری آنها دانست.

درجاسازی خانه‌های مسکونی روستایی در بافت باستانی توسط ساکنان آن‌ها، تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر در استان همچنین نام گذاری شهرک‌ها و پروژه‌های مسکن قبل اجرا از دیگر موضوعات بود که استاندار کرمانشاه خواستار رسیدگی به آنها شد.

 

شناسه خبر 80224