شناسه خبر:80355
1402/12/17 12:24:46

مرشد باسابقه و بین‌المللی ایلام گفت: طرح شهید طوقانی در ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان، شور و شوق وصف ناشدنی ایجاد کرده و آینده این ورزش آیینی را تضمین می‌کند.

علی‌اصغر کمالی در خصوص اجرای این طرح ملی در استان اظهار کرد: این طرح توسط وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلونی از سال قبل، ابتدا در 6 استان کشور به‌صورت پایلوت و سپس از پاییز امسال در همه استان‌های کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: اینجانب 33 دانش‌آموز را فعلاً در مدرسه المهدی در مرکز شهر ایلام تحت آموزش دارم، این تعداد دانش‌آموز علاقمند، سه روز در هفته در محیط مدرسه آموزش ورزش گروهی زورخانه‌ای می‌بینند و 25 نفر از آن‌ها نیز در محیط زورخانه تحت آموزش مرشدی قرار می‌گیرند.

این مربی ورزش گروهی باستانی و پرورش مرشد طرح شهید طوقانی با بیان اینکه این طرح، خروجی بسیار خوبی برای این ورزش خواهد داشت، افزود: با ورود دانش‌آموزان به این ورزش آیینی، نسلی به وجود می‌آید که آینده این ورزش در استان را تضمین می‌کند.

کمالی با اشاره به اینکه الآن بهترین فرصت برای رونق گرفتن این ورزش در استان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیرکل ورزش و جوانان استان خود از قهرمانان چندین ساله چرخ تیز و چمنی در این ورزش است و راغب است این ورزش به دوران اوج خود بازگردد، از طرفی یکی از پیشکسوتان دلسوز و علاقه‌مند این ورزش سرپرستی این هیئت در استان را عهده‌دار شده است و تیم خوبی را در هیئت وارد میدان کرده و این‌ها در کنار طرح شهید طوقانی نویدبخش اتفاقات خوب در این ورزش است.

وی در خصوص فعالیت این ورزش در شهرستان‌های استان نیز گفت: متأسفانه ما تنها استانی هستیم که شهرستان‌های آن فاقد زورخانه هستند و این برای استان ما نقطه ضعف محسوب می‌شود.

 

شناسه خبر 80355