شناسه خبر:80482
1402/12/21 12:41:24
ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور:

جهش تولید در دیمزارها، می‌تواند امنیت غذایی را تضمین کند

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، گفت: رمز موفقیت طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام تعامل و همکاری همه‌جانبه‌ی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.

محمد ترابی امروز 20 اسفند در جلسه جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام اظهار کرد: تعامل و همکاری همه‌جانبه‌ بین ستاد اجرایی و سازمان جهاد کشاورزی استان بسیار مثبت است و این مهم موجب موفقیت این طرح در استان ایلام شده است.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی بین دستگاهی و مراکز جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح بسیار مهم است، افزود: خط مقدم مدیریت کشاورزی و اشاعه‌ دانش تولید، مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسانی هستند که باید به علم روز مجهز باشند.

ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، با تأکید بر اینکه استان ایلام در زمینه کشاورزی ظرفیت عظیمی دارد، تصریح کرد: رمز موفقیت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام تعامل و همکاری همه‌جانبه‌ی بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان جهاد کشاورزی استان بوده است.

ترابی با تقدیر از حمایت‌های بسیار خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها گفت: جهش تولید در دیمزارها طرحی برای تضمین امنیت غذایی بوده و ستاد اجرایی و جهاد کشاورزی برای پیشبرد اهداف این طرح در استان به خوبی پای‌کارهستند.

وی با اشاره به اهداف اصلی طرح ازجمله حذف آیش با رعایت تناوب زراعی، جذب تسهیلات برای خرید ماشین‌های کشاورزی و آموزش و ترویج، تصریح کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی، در مرحله‌ی اول کارشناسان و در مرحله‌ی بعد کشاورزان را با علوم و فنون نوین درعرصه تولید آشنا کرد و با افزایش بهره‌وری از عوامل تولید، کشاورزی را اقتصادی کرد.

وی تصریح کرد: باید با رعایت تناوب زراعی، تغذیه صحیح و مدیریت تلفیقی آفات و...، به سمت پایداری تولید حرکت کرد و برای حفاظت از منابع گام‌های بلندی را برداشت.

ناظر ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور، توجه همه مدیران و ادارات مرتبط با عرصه‌ی تولید در دیم‌زارها را برای تحقق اهداف این طرح ملی مهم بر شمرد و گفت: همکاری پیش‌از پیش بخش‌های مختلف درون و برون‌سازمانی، برای کمک به افزایش بهره‌وری اراضی دیم و معیشت دیمکاران بسیار مهم است.

شناسه خبر 80482