شناسه خبر:80509
1402/12/21 14:21:37

سپهرغرب-گروه خبر:مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: رکورد جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان با انجام تمهیدات لازم از جمله فعال‌سازی پنج واحد راکد، در دوره منتهی به ایام عید و ماه مبارک رمضان شکسته شد.

علیرضا طهماسبی روز یکشنبه اظهار کرد: فعال‌سازی پنج واحد راکد، قیمت‌گذاری مناسب، تامین نهاده‌های مورد نیاز، تداوم جوجه‌ریزی از سوی واحدها و حضور یکی از زنجیره‌های تولید در شهرستان و عقد قرارداد مشارکت با تولید کنندگان عمده دلایل شکستن رکورد در سال جاری است.

وی با بیان اینکه پیش از این رکورد جوجه‌ریزی مرغداری‌های شهرستان به کمتر از 500 هزار قطعه در هر دوره می‌رسید، افزود: اما در سه ماهه پایانی سال جاری در هر ماه به 700 هزار قطعه رسیده ‌که با این اقدام تمام تمهیدات لازم برای تامین مایحتاج شهرستان برای ماه مبارک رمضان و ایام عید اندیشیده شد.

طهماسبی افزود: میزان تولید مرغ در شهرستان ساوه در یک ماه پیش رو و در ایام پایانی سال و مقارن با ماه مبارک رمضان بیش از یک‌هزار و 800 تُن است که یک‌هزار و 300 تُن آن در شهرستان مصرف و 500 تُن نیز به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به تامین مناسب نهاده‌های تولید شامل دان مرغ و جوجه یکروزه و همچنین قیمت مناسب در ماه‌های اخیر، تولیدکنندگان مرغ شهرستان با انگیزه و اشتیاق بیشتری نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کردند و تولید مرغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: در نتیجه رشد سه برابری تولید گوشت مرغ در این شهرستان، با توجه به تامین نیاز، امسال مرغ منجمد توزیع نمی‌شود، این درحالی است که سال گذشته در همین ایام 350 تُن گوشت مرغ منجمد توزیع شد.

وی یادآور شد: از طرفی با رفع مشکلات حقوقی، اداری و توجیه‌پذیر شدن سرمایه‌گذاری پنج واحد مرغداری راکد در سال جاری فعال و با ظرفیت 150 هزار قطعه در هر دوره به چرخه تولید بازگشت تا تعداد واحدهای فعال به 55 مورد برسد.

به گفته وی، اقدام دیگری که در تولید مرغ و تامین نیازهای شهرستان و استان انجام شد، پیگیری از سرگیری فعالیت کشتارگاه زرماکیان بود که یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ساوه است و از سال گذشته غیرفعال شده بود.

 

شناسه خبر 80509