شناسه خبر:80596
1402/12/23 12:33:16

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: سه متخلف در زمینه قطع درختان در داخل منطقه حفاظت‌شده عبدالرزاق شناسایی و دستگیر شدند.

 

ایوب شریفی روز سه‌شنبه اظهار کرد: این تعداد متخلفان در عرصه‌های جنگلی شهرستان و در منطقه حفاظت‌شده عبدالرزاق اقدام به قطع 25 اصله درخت بید وحشی کرده بودند که از سوی مأموران یگان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه از این متخلفان سه دستگاه اره برقی کشف شد، بیان کرد: این افراد توسط واحد حقوقی این اداره صورتجلسه و برای مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی با شماره‌ تلفن گویای 1540 یا به نخستین پاسگاه محیط‌بانی اطلاع‌رسانی کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت‌شده شامل منطقه چلچمه و سارال با 97 هزار هکتار، منطقه حفاظت‌شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و دو اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربه‌فردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

شناسه خبر 80596