شناسه خبر:80625
1402/12/24 09:50:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد گلخانه مدرسه‌ای در این استان خبر داد و گفت: در این طرح از فضای مدرسه در توسعه فضای سبز استفاده می‌شود.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مذکور بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، آموزش‌وپرورش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی، بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای طرح مردمی‌کاشت یک میلیارد درخت در سطح مدارس استان منعقد شد.

وی ادامه داد: پیرو این تفاهم‌نامه، از این پس اداره‌ کل نوسازی مدارس استان مرکزی در حین ایجاد و یا نوسازی مدارس باید برای جانمایی و ساخت یک گلخانه تولید نهال اقدام کند که این امر به‌طور قطع در راستای ترویج فرهنگ درخت‌کاری و حفظ عرصه‌های طبیعی در بین دانش‌آموزان تأثیر زیادی دارد.

محمدی افزود: این تفاهم‌نامه در هنرستان خیرساز امیرکبیر واقع در پارک کلاله اراک منعقد شد و در حاشیه این مراسم مسئولان حاضر و کارکنان هنرستان اقدام به کاشت تعدادی نهال کردند.

وی ارائه آموزش مناسب به دانش‌آموزان در حوزه منابع طبیعی و تولید، کاشت و مراقبت از درخت با ایجاد گلخانه در مدارس استان، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین آحاد جامعه، اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت دانش‌آموزان و فرهنگیان و استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ آموزش‌وپرورش در حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی را ازجمله اهداف و مفاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

   اجرای فضای گلخانه‌ای در نوسازی و ساخت مدارس استان مرکزی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز گفت: مدرسه امیرکبیر دارای وسعتی برابر با دو هزار و 200 متر مربع در 15 کلاس درس است که مطابق با الگوی ایرانی-اسلامی و در تراز سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش احداث می‌شود.

«جواد لنجابی» بیان کرد: یک گلخانه مناسب نیز در کنار آن ایجاد شده که به‌طور قطع در زمان بهره‌برداری از این مدرسه گلخانه نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فضای 70 متری این گلخانه، اظهار کرد: در تمام مدارسی که از این پس ایجاد یا نوسازی می‌شوند، فضایی برای گلخانه با لحاظ استانداردهای لازم درنظر گرفته می‌شود و این مهم با هم‌فکری کارشناسان فنی منابع طبیعی انجام می‌گیرد.

شناسه خبر 80625