شناسه خبر:80736
1402/12/27 12:56:58

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار ایلام با بیان اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز رمضان و نوروز مردم تأمین شده است، گفت: نظارت لازم بر عرضه میوه تنظیم بازار در سطح غرفه‌ها و بازارچه‌های عرضه مستقیم برای جلوگیری از هرگونه انحرافی با جدیت دنبال شود.

حسن بهرام‌نیا روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که به‌صورت وبیناری با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بایستی مورد توجه قرار گیرد بحث تأمین گوشت قرمز و فرآورده‌های پروتئینی مردم است.

وی با بیان اینکه موجودی استان در بحث گوشت قرمز تنظیم بازار 43 تن است که این میزان تا پایان سال به‌منظور تنظیم قیمت‌ها در بازار و تأمین نیاز مردم توزیع می‌شود، ابراز کرد: هم‌اکنون 250 تن مرغ منجمد تنظیم بازار نیز در استان ذخیره شده که به میزان هر کیلو 65 هزار و 700 تومان برای مصرف‌کننده در بازار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام با توجه به حضور مسافران و گردشگران نیاز است که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام نسبت به تنظیم بازار و عرضه گوشت و مرغ مورد نیاز مردم اقدام لازم را به عمل آورند.

بهرام‌نیا با تأکید بر تعیین قیمت میوه تنظیم بازار و عرضه آن حداکثر تا ظهر امروز، ابراز کرد: بایستی نظارت لازم بر عرضه میوه تنظیم بازار در سطح غرفه‌ها و بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار استان برای جلوگیری از هرگونه تخلف و عرضه مستقیم میوه به مردم انجام شود.

وی با تأکید بر تنظیف و فضاسازی مناسب مبلمان شهری توسط شهرداری ایلام و سایر شهرداران شهرهای استان، یادآور شد: راه‌اندازی نوروزگاه در استان برای معرفی فرهنگ غنی و اصیل استان در دستور کار دستگاه‌های مختلف استان قرار دارد تا گردشگران بیشتر با فرهنگ‌های سنتی استان آشنا شوند و محصولات عشایری عرضه شود.

استاندار ایلام یادآور شد: نوروزگاه‌ها در مکان‌های که در معرض عبور مسافران قرار دارد، جانمایی شود تا مردم بیشتر با این فرهنگ‌ استان آشنا شوند.

در این جلسه استانداران استان‌های مختلف استان در خصوص ذخیره مایحتاج عمومی مردم ازجمله گوشت قرمز و سفید، شکر، میوه و همچنین عرضه ارزاق عمومی در سطح فروشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان و عرضه گوشت مرغ در سطح بازار به ارائه گزارش پرداختند.

 

شناسه خبر 80736