شناسه خبر:80774
1402/12/28 09:47:33
تأکید شرکت آبفای استان همدان بر مدیریت مصرف آب؛

شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول نکنید

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با توجه به رسیدن روزهای پایانی سال و افزایش مصرف آب، نباید شست‌وشوهای غیر ضروری را به ساعات پایانی سال موکول کنیم، چون 29 اسفندماه اوج مصرف آب در استان است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: هم‌زمان با روزهای نظافت و خانه‌تکانی، مصرف آب همدانی‌ها 13 درصد افزایش داشته و مصرف بیش از اندازه آب در ساعات پایانی سال، موجب خالی شدن مخازن و اُفت فشار آب می‌شود.

بختیاری‌فر تصریح کرد: بیشترین مصرف آب در روز 29 اسفندماه رخ می‌دهد که اکثر مشترکین به‌صورت هم‌زمان مصرف قابل توجهی دارند؛ بنابراین هم‌استانی‌های عزیز لازم است که موارد ضروری نیاز به مصرف آب را در روزهای پایانی سال مدیریت و برنامه‌ریزی کنند تا در روز پایانی سال با کمبود آب مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در روزهای پایان سال گذشته مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشتیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم روزهای پایانی امسال نیز بدون مشکل سپری شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان در پایان با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، یادآوری کرد: در سال جاری که کمبود بارش باران نگرانی‌هایی را در حوزه تأمین آب شرب ایجاد کرده و محدودیت منابع آب به یک دغدغه ملی تبدیل شده است، باید صرفه‌جویی در مصرف آب در اندیشه ما نهادینه شود؛ چون با اندکی صرفه‌جویی می‌توانیم با بحران کم‌آبی مقابله کنیم.

شناسه خبر 80774