شناسه خبر:81250
1403/1/25 16:49:32
مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

واگذاری 6000 قطعه زمین به متقاضیان مسکن همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از واگذاری پنج هزار و 500 قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در این استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده 6 هزار قطعه زمین به متقاضیان مسکن در قالب گروه‌های ساخت داده شود.

مجید صالحی‌امیر با بیان اینکه برنامه داریم اراضی را به‌صورت گروه‌های ساخت به مردم تحویل دهیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در همه شهرهای استان زمین مورد نیاز مسکن ملی تأمین شده است، برنامه‌ریزی شده امسال هر ماه یا هر دو ماه یک‌بار قطعات حدوداً 200 متری به متقاضیان تحویل داده شود.

وی با اشاره به تحویل قطعات زمین در راستای قانون حمایت از فرزندآوری، تصریح کرد: در استان همدان تاکنون یک‌هزار و 300 نفر تشکیل پرونده داده‌اند و 700 قطعه به 886 خانوار واگذار شده است.

صالحی‌امیر درباره پروژه بزرگ 11 هزار واحدی کوی پرواز شهر همدان خاطرنشان کرد: این پروژه 19 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکلات تفکیک اسناد آن حل شده و 70 سند تفکیکی صادر شده است.

وی با اشاره به احداث اماکن عمومی در این شهرک، اظهار کرد: براساس دستور استاندار تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی خدمات روبنایی باید نسبت به دریافت زمین و آغاز عملیات اجرایی این اماکن اقدام کنند که تاکنون آموزش‌وپرورش استان اقدام به تحویل زمین کرده و اداره‌ کل اوقاف و نیروی انتظامی نیز در آخرین جلسه شورای تأمین مسکن استان اعلام آمادگی کردند تا در هفته جاری اراضی خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه پروژه 120 واحدی شهرک بهشتی به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: این پروژه به اتمام رسیده و تنها بحث آسفالت و دیوار پشت بنا باقی مانده که به‌علت سرمای هوا اجرایی نشده و در هفته گذشته پیامک انتخاب واحد برای متقاضیان این پروژه ارسال شده است.

وی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی پروژه 690 واحدی شهرک بهشتی، ادامه داد: بنیاد مسکن استان قول داده این پروژه را تا هفته دولت آماده کند، ضمن اینکه پروژه 600 واحدی دیگری در جوار این پروژه آغاز شده و در مرحله احداث فونداسیون است.

صالحی‌امیر درباره آخرین وضعیت شهرک جدید اکباتانا نیز یادآور شد: تملک اراضی شهر اکباتانا توسط شرکت شهرهای جدید آغاز شده و این شرکت قول داده ظرف دو ماه آینده کل اراضی این شهر را تملک کند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81250