شناسه خبر:13512
1398/8/13 09:54:48

«محمد بهشتی»، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا با بیان این که حجاب و ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی مانع ورود گردشگران خارجی به ایران نمی‌شود، گفته است: اگر از آسمان سنگ ببارد گردشگر به ایران می‌آید.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در همین رابطه تصریح می کند:

«بسیاری از افرادی که سفر خارجی رفته‌اند از جمله خود بنده شاهد این اتفاق بوده‌ام که مثلا کارمندان هتل تنها در مدت زمان انجام وظیفه خود را موظف به خدمات‌رسانی می‌دانند و خارج از نوبت کاری‌شان ای‌بسا لبخندی نیز به لب نداشته باشند. آنها فروشندۀ سرویس و خدمات گردشگری‌اند، نه میزبان. در صورتی که ایرانی‌ها برای نشان دادن میزبانی خود خصوصا در قبال مسافرین خارجی، هیچ وقت و ساعتی را هدر نمی‌دهند. این ویژگی منحصر به فرد ایرانی‌ها است که خارجی ها را شیفته می‌کند. این خصوصیت در بین همه اقوام ایرانی از کرد و لر، مازندرانی و سیستانی و بلوچ وجود دارد.»

بهشتی با تأکید بر اینکه دوران توریسم برای عشرتگری گذشته، گفته است: گردشگران خارجی دقیقا در پی تمنایی به ایران می آیند که ما برای آن برنامه ریزی نکرده‌ایم. چیزهایی که منحصر به ایران و ایرانیان است؛ گردشگران برای چشیدن «میزبانی» ایرانی‌ها به ایران می‌آیند.[3]

*این سخنان خوب و مدلل حتما بایستی مورد توجه فعالان صنعت توریسم و گردشگری قرار داشته باشد تا القائات مأیوسانه کمتر شکل بگیرد.

پیش از این، محسن هاشمی، رئیس اصلاح طلب شورای شهر تهران طی اظهاراتی عجیب، از این گفته بود که محدودیت‌های ایدئولوژیک در کشور سبب شده نتوانیم صنعت گردشگری را افزایش دهیم.

او همچنین خواستار ورود فقها به این مسائل شده بود!

گفتنی است، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  3 ماه قبل از افزایش بیش از 50 درصدی ورود گردشگر به ایران اسلامی خبر داده است.

شناسه خبر 13512