شناسه خبر:22974
1399/3/19 21:40:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه لرستان گفت: در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، 203 دانشجوی خارجی در این دانشگاه ثبت‌نام کردند.

خسرو عزیزی روز گذشته با بیان اینکه به‌زودی برنامه‌ راهبردی چشم‌انداز پنج‌ساله همکاری‌های علمی‌بین‌المللی دانشگاه لرستان تهیه می‌شود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، در حال حاضر 203 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه لرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تقویت دیپلماسی‌ علمی بین‌المللی است، اظهار کرد: به‌علت افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی این مرکز، ایجاد دفتر کنسولی ویژه امورات دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان، در حال پیگیری و موافقت نهایی است.

عزیزی ادامه داد: اجرای هرگونه تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های خارجی با مشارکت اعضای هیئت علمی صورت گرفته و هرگونه فعالیت علمی بین‌المللی، برای اعضای این هیئت در ترفیع و ارتقای آن‌ها باید اثرگذار باشد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه اکنون هشت‌هزار و 466 دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می‌کنند، افزود: 194 رشته تحصیلی در این دانشگاه فعال است که از این مجموع 49 رشته در مقطع دکترای تخصصی، رشته دامپزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای، 79 رشته کارشناسی‌ارشد و 65 رشته در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود.

عزیزی اظهار کرد: 6 هزار و هفت دانشجو در مقطع کارشناسی، یک‌هزار و 547 دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد، 141 دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای و 771 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه دیپلماسی علمی بین‌المللی در این دانشگاه، اقدامات موفقی انجام شده، ادامه داد: اکنون 155 دانشجوی خارجی، در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد:334 عضو هیئت علمی در دانشگاه لرستان تدریس دارند که از این مجموع، 20 نفر استاد‌تمام و 80 نفر استادیار هستند و اکنون نسبت دانشجو به هیئت علمی در این دانشگاه 25.34 رسیده است.

شناسه خبر 22974