شناسه خبر:27170
1399/5/30 00:08:23

سپهرغرب، گروه خبر:فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه سهمیه نانوایان متخلف برای مدتی به‌طور کامل قطع می‌شود، از خریداری 12 هزار تُن گندم خبر داد.

سیدرسول حسینی بعد از ظهر روز گذشته در جلسه بررسی مشکلات آرد و نان با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته سه هزار تُن گندم بیشتر توسط کارخانه آرد و مراکز تعاونی روستایی خریداری شده است، اظهار کرد: تاکنون 12 هزار تُن گندم در سطح شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به پرداخت 70 درصد از وجه گندم خریداری‌شده به کشاورزان، گفت: این جلسه را با هدف هم‌فکری بین ستاد تنظیم بازار در حوزه دولت و ستاد تنظیم بازار که در حوزه قوه قضائیه شکل گرفته، برگزار کردیم.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه بازرسی‌ها نه‌تنها در بخش آرد و نان که در حوزه عملکرد کسبه و بازاریان به‌صورت مستمر درحال انجام است، افزود: سامان‌دهی اماکنی به‏‌عنوان انبار و نظارت بر دریافت و توزیع کالاهای اساسی هم در شهرستان توسط نهاد صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های مربوطه انجام گرفته است.

وی یکی از دستور کارهای مهم جلسه را بحث گندم و نان دانست و بیان کرد: پنج مشکل در حوزه آرد و نان احصا شده که یکی از آن‌ها در خصوص آرد خانه‌پزی است.

حسینی با تأکید بر اینکه سامان‌دهی توزیع آرد خانه‌پزی طبق دستورالعمل قانونی انجام و آرد در اختیار ساکنان روستاهای دارای شرایط قرار گیرد، از بخشداران خواست طی یک هفته آینده با تشکیل تیم مشترک بازرسی برای رسیدگی به این موضوع اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن اینکه ساعت آغاز پخت و تعطیلی نانوایی‌ها را در سطح شهرستان غیر استاندارد دانست که باید بازنگری شود، اظهار کرد: مرغوبیت آرد و نان در شهرستان مطلوب نیست که باید کیفیت آن توسط کارشناسان بررسی و مشکل رفع شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه بسیاری از نانوایی‌ها بهداشت را رعایت نمی‌کنند، تأکید کرد: تیم بازرسی تا 10 روز آینده با مسئولیت فرماندار یا دادستان برای بازرسی وضعیت کیفیت آرد و نان تشکیل شود و درصورت مشاهده تخلف، سهمیه نانوایی کامل برای مدتی قطع شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27170