شناسه خبر:27364
1399/6/3 01:49:56
مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر خبر داد:

افتتاح 700 میلیارد تومان پروژه صنعت برق در هفته دولت

سپهرغرب، گروه خبر:مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت گفت: درمجموع 700 میلیارد تومان پروژه در قالب پویش در استان مرکزی افتتاح شده است.

فرهاد شبیهی بیان کرد: افتتاح پروژه‌های صنعت برق موجبات رشد و توسعه و آبادانی کشور را فراهم می‌کند.

شبیهی ادامه داد: امروز با احداث پست 63.20 کیلوولت شهباز، پست سبار شهر صنعتی زاویه، پست و خط 63.20 کیلوولت دوهک و افتتاح نیروگاه 20 مگاواتی صیناکو، درمجموع 206 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر گفت: با احداث این پروژه‌ها 10 هزار شغل در استان مرکزی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر نیز در آیین افتتاح این پروژه‌ها ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام محرم و گرامیداشت هفته دولت، بیان کرد: امروز در قالب پویش «هرهفته- الف- ب- ایران» پروژه‌های زیرساختی مهمی که موجب شتاب بخشیدن به صنایع دیگر و توسعه صنعت، خدمات و کشاورزی است، افتتاح شد.

محمدحسن متولی‌زاده در ادامه افزود: امسال تابستان سخت، افتخارآمیز و گرم‌ترین در 30 سال گذشته را داشتیم و عبور موفق و بدون خاموشی هدف‌گذاری شد و این موفقیت در سایه تلاش مسئولان و همکاری مردم عزیز بود.

وی گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی امسال گرم‌ترین تابستان در 30 سال گذشته بود که به‌ازای هر یک درجه افزایش، حدود یک‌هزار و 500 مگاوات مصرف برق افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: انرژی که صنایع بزرگ مصرف داشتند، نشانگر رونق تولید بود و پاداش‌های خوبی به صنایع و کشاورزان کم‏‌مصرف اعطا شد.

وی گفت: افزایش انرژی مصرفی صنایع بزرگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 11 درصد بود.

متولی‌زاده افزود: در استان مرکزی 36 میلیارد تومان به صنایع و کشاورزان همکار جهت پاداش همکاری در ایام اوج مصرف اهدا شد.

شناسه خبر 27364