شناسه خبر:28086
1399/6/18 11:52:37

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت بیش از یک و نیم تن زعفران در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته افزایش تولید را داشته باشیم.

علیرضا احمدوند ‌با اشاره به کشت زعفران در بیش از 400 هکتار از اراضی لرستان، اظهار کرد: کشت زعفران از خردادماه در سراسر استان آغاز شده و تا اواخر شهریورماه نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت زعفران به عنوان محصولی استراتژیک برای استان در برنامه سازمان جهادکشاورزی قرار دارد، کمااینکه تاکنون بخشی از این هدف محقق شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت بیش از یک و نیم تن زعفران در استان خبر و ادامه داد: انتظار می‌رود امسال نسبت به سال گذشته افزایش تولید را داشته باشیم.

احمدوند بیان داشت: زعفران استان از نظر کیفیت قابل رقابت با زعفران استان خراسان بوده، همچنان‌که در آزمایشات کیفیت‌سنجی این موضوع بارها ثابت شده است.

وی با تاکید بر برندسازی زعفران لرستان، تصریح کرد: بایستی ضمن توسعه کشت زعفران، برندسازی و انتخاب بازار فروش برای این محصول نیز صورت پذیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان همچنین به اختصاص بیش از 3 هزار هکتار از اراضی استان به گیاهان دارویی اشاره و خاطرنشان کرد: موسیر، گشنیز و گل محمدی مهمترین گیاهان دارویی هستند که در اراضی به ویژه اراضی شیب‌دار سراسر استان کشت می‌شوند.

احمدوند، جلوگیری از فرسایش خاک، نیاز آبی کمتر، حفظ رویشگاه‌های طبیعی و ایجاد درآمد اقتصادی را از مهمترین مزایای کشت در اراضی شیب‌دار عنوان کرد.

شناسه خبر 28086