شناسه خبر:28103
1399/6/18 13:45:30

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: طی چند ماه گذشته سهمیه آرد 16 نانوایی متخلف قطع شده است.

خالد جعفری در جلسه کارگروه اصلاح یارانه نظام آرد و نان استان اظهار کرد: نظارت موثر بر کار خبازی‌ها و کیفیت نان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها ضروری است.

وی تصریح کرد: باید خبازی‌هایی که مرتکب تخلف می‌شوند از صف نانوایی‌های قانونمند جدا کرد و این مهم جز با نظارت قوی بر خبازی‌ها میسر نیست، ضمن اینکه این موضوع خواسته مردم است.

مصرف نان با کیفیت حق مردم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: مصرف نان با کیفیت حق مردم استان است و اگر در این خصوص مشکلی وجود دارد، باید مرتفع و مسائل شفاف‌سازی شود.

جعفری با بیان اینکه بدون همراهی مردم قادر به برخورد با تخلفات نخواهیم بود، اظهار کرد: دو شرکت خلیج‌فارس و تعاون روستایی مسوول توزیع و انتقال آرد به خبازی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: این دو شرکت باید تخلفات صورت گرفته را به اتحادیه‌ها و سازمان صنعت و معدن و تجارت اطلاع دهند‌.

ضرورت برخورد قاطع با خبازی‌های متخلف

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: طی چند ماه گذشته سهمیه 16 نانوایی متخلف قطع شده، از سازمان صمت و اتحادیه خبازان درخواست دارم با هرنوع تخلفی در هر سطحی برخورد کنند تا رضایت نسبی مردم در این رابطه جلب شود.

جعفری با بیان اینکه اتحادیه‌ها را در کشف توزیع غیرقانونی و خارج از شبکه آرد نقش مهمی دارند، اظهار کرد: در صورت ساکت ماندن اتحادیه و عدم برخورد جدی با خبازی‌های متخلف، خود اتحادیه‌ها نیز در این امر مقصر هستند و باید در این خصوص پاسخگو باشند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28103