شناسه خبر:28392
1399/6/23 13:48:52

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: 12 هزار راننده و شرکت‌دار ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به‌دلیل کاهش تقاضای سفر ناشی از شیوع کرونا متضرر شده‌اند.

میثم قدمی افزود: استقبال از شبکه حمل‌ونقل مسافربری عمومی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و مسئولان باید مردم را به استفاده از این ناوگان ترغیب کنند، چراکه با ادامه روند کنونی، خسارت به فعالان این بخش افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: همچنین باتوجه به اینکه تعدادی از رانندگان و شرکت‌داران حوزه مسافربری استان نیز به کرونا مبتلا شده و جان باخته‌اند، دستگاه متولی امر سلامت باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشد و ماسک و الکل را به قیمت کارخانه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: به‌دلیل ضرر کرونا به شرکت‌های مسافربری و کاهش توان مالی آن‌ها، نمی‌توانیم تأمین ماسک و الکل را برای مسافران اجباری کنیم.

قدمی اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری مکان‌های پرخطری برای انتقال ویروس کرونا هستند، بنابراین خدمات به مسافران بدون ماسک ارائه نمی‌شود و خودروها پس از هر سفر، ضدعفونی می‌شوند.

وی گفت: رانندگان فعال ناوگان حمل‌ونقل عمومی 6 میلیون تومان و شرکت‌داران این حوزه نیز به‌ازای هرنفر نیروی کار بیمه‌شده، 12 میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دریافت این تسهیلات بدون ضامن بانکی است که با سه ماه تنفس و سود 12 درصد، در مدت 24 ماه بازپرداخت می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 28392