شناسه خبر:28492
1399/6/25 04:22:56
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان:

پاکبان‌ها واکسینه می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: یک‌هزار پاکبان شاغل در شهرداری‌های مناطق مختلف همدان در برابر بیماری هپاتیت B، کزاز و دیفتری واکسینه می‌شوند.

محمد خیراندیش با بیان اینکه پاکبان‌ها در معرض انواع آلودگی‌های محیطی و شغلی هستند، اظهار کرد: واکسیناسیون به‌موقع در افزایش سطح ایمنی آن‌ها مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون پاکبانان در طول چهار روز انجام می‌شود، تصریح کرد: برای شهرداری هر منطقه یک روز مشخصی تعیین شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تأکید کرد: تدابیر بهداشتی و ایمنی برای حضور پاکبانان در محل انجام واکسیناسیون اندیشیده شده و قرار است براساس سیستم نوبت‌دهی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل حاضر شوند.

خیراندیش با بیان اینکه پاکبانان به‌خاطر تماس مستقیم با آلودگی‌های محیطی بیش از دیگران در معرض ابتلا به انواع ویروس‌ها به‌ویژه کرونا هستند، گفت: حفظ سلامتی این عزیزان جزء اولویت‌های ما است.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی است، اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع و میهمانی‌های خانوداگی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از کرونا است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو به ضرورت انجام واکسیناسیون کودکان اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون ویژه کودکان باید به‌طور منظم انجام شود و خانواده‌ها هرگز به‌خاطر کرونا واکسیناسیون را به تأخیر نیندازند.

شناسه خبر 28492