شناسه خبر:33368
1399/9/20 10:03:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از کاهش 6 درصدی مصرف گاز در آذرماه خبر داد و گفت: بخش خانگی بیشترین مصرف گاز را دارد.عبدالله فیاض میزان مصرف گاز طبیعی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه را یک میلیارد و 816 میلیون و 422 هزار مترمکعب دانست و اظهار کرد: مصرف گاز در بخش خانگی 32 درصد، در بخش تجاری 29.3،‌ در بخش نیروگاهی 28 درصد، در بخش صنعتی 9 درصد و در سایر بخش‌ها 7.1 درصد است.

و گفت: با این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل با وجود افزایش تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان شاهد کاهش مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز طبیعی در استان همدان از ابتدای آذرماه تاکنون با وجود آغاز فصل سرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص محدودیت مصرف گاز نیز گفت: محدودیت مصرف در بخش نیروگاهی و مصرف‌کنندگان عمده از طریق دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام شده است.

فیاض با توجه به آغاز فصل سرد توصیه‌هایی را برای مشترکین داشت و افزود: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و متناسب با محیط و با راندمان انرژی بالا باید همواره مدنظر قرار گیرد.

وی تنظیم دمای معتدل بر روی 18 تا 20 درجه سانتیگراد را مناسب فضای منازل دانست و یادآور شد: نصب دماسنج در محیط، طول شیلنگ‌های گاز نباید حداکثر از یک و نیم متر بیشتر بوده و شیلنگ‌های گاز هرگز نباید در معرض حرارت اجاق گاز و سایر وسایل گازسوز قرار گیرند از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با تاکید بر اینکه برای محکم کردن شیلنگ‌های گاز از یک طرف به وسایل گازسوز و از طرف دیگر به شیر گاز حتماً باید از بست‌های فلزی استفاده شود گفت: باید با استفاده از کف صابون آزمایش عدم نشت گاز را انجام داد.

وی به عواملی که موجب انتشار گاز منواکسید کربن(CO) که گازی بی‌رنگ و بی‌بو است و در نهایت موجب گازگرفتگی می‌شود، اشاره کرد و گفت: نبود دودکش یا مسدود بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک H شکل در خروجی دودکش، استفاده از یک دودکش برای دو یا چند وسیله گازسوز و قراردادن حرارت‌گیر در مسیر دودکش و... از جمله دلایل گاز گرفتگی است.

شناسه خبر 33368