شناسه خبر:35611
1399/11/2 09:27:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر هنری و امورسینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر» فردا پنجشنبه پایان می‌یابد گفت: 33 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

«امین لطفی شهپر» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر» با حضور هنرمندانی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان به میزبانی استان همدان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره دارای 2 بخش منطقه‌ای و ملی بوده و برگزیدگان علاوه بر تجلیل به تهران برای حضور در جشنواره ملی معرفی می‌شوند.

لطفی شهپر گفت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر» ویژه نیروهای مسلح بوده که در دو بخش «خیابانی» و «صحنه ای» برگزار شده است که برگزیدگان تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

مدیر هنری و امورسینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه فردا همزمان جشنواره استانی «سرو» نیز به کار خود پایان می‌دهد و برگزیدگان تجلیل می‌شوند ادامه داد: این بخش با ابتکار استان همدان انجام شده و تاکنون 17 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

لطفی شهپر خاطر نشان کرد: جشنواره استانی «سرو» در دو بخش خیابانی و نقالی است که محور این جشنواره در بخش خیابانی شامل موضوعاتی نظیر امنیت ملی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت است.

وی اضافه کرد: همه هنرمندان عرصه دفاع مقدس می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و تاکنون برای بخش نقالی این جشنواره 6 اثر ارسال شده است.

لطفی شهپر ادامه داد: در بخش جشنواره سرو تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به برگزیدگان هر بخش اعطا می‌شود و همچنین یک اثر در بخش نقالی تقدیر خواهد شد.

کارگردان تئاتر و داور جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر» در همدان با بیان اینکه تئاتر دفاع مقدس مظلوم واقع شده است تاکید کرد: ابن بخش از تئاتر نیازمند حمایت جدی است.

«سیدمحمد جواد کبودرآهنگی» بیان کرد: تنها با برگزاری چنین جشنواره‌هایی به موضوع دفاع مقدس پرداخته می‌شود در حالیکه نیاز به حمایت دارد.

وی اضافه کرد: هنرمندان فعال در عرصه تئاتر دفاع مقدس انسانهای از خود گذشته ای هستند چرا که این آثار تماشاگر عام نداشته و سرگرم کننده نیست.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تئاتر حدود یکسال به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است اظهار داشت: بعد از گذشت این زمان جشنواره تئاتر به صورت مجازی برگزار شد در حالیکه ویژگی اصلی تئاتر زنده بودن آن است.

کبودراهنگی خاطرنشان کرد: فیلم برداری از تئاتر و به نمایش گذاشتن آن در فضای مجازی و شرکت در جشنواره مجازی را نمی توان تئاتر اطلاق کرد.

وی ادامه داد: با این وجود جشنواره مجازی تئاتر سنگر را به فال نیک گرفته و غنیمت می‌شماریم چرا که موجب شد گروه‌های تئاتر تمرینی داشته باشند.

داور جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سنگر» گفت: این جشنواره با موضوع دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای مدافع سلامت، مختص نیروهای مسلح برگزار شد بنابراین همه هنرمندان امکان ارسال اثر برای این جشنواره را نداشتند.

 

شناسه خبر 35611