شناسه خبر:372
1397/6/17 18:54:21
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

روحانیون و قرآن باید محور هیئات مذهبی باشند

سپهرغرب، گروه استان‌ها: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به محوریت روحانیون و قرآن در برنامه‌های مذهبی، گفت: روحانیون و قرآن باید محور هیئات مذهبی باشند.
حجت‌الاسلام مختار کرمی ظهر روز گذشته در همایش بزرگ پرچم‌داران بصیرت شهرستان قروه با اشاره به اینکه عشق و دلدادگی به اهل بیت علیه‌السلام بزرگ‌ترین افتخار ماست، اظهار کرد: کسانی که در این دستگاه فعالیت می‌کنند، قطعاً مورد عنایت خداوند متعال و اهل بیت علیه‌السلام هستند.
وی افزود: اظهار محبت، ارادت و مودت به اهل بیت علیه‌السلام توصیه خداوند متعال و رسول گرامی‌شان است که در قرآن کریم این‌گونه آمده: قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى و لذا باید محبت خود را نسبت به اهل بیت علیه‌السلام اظهار کنیم.
وی با تأکید بر اینکه اساساً دین مبین اسلام دین محبت است، گفت: امام باقر علیه‌السلام فرمودند: الدّینُ هو الحُبُّ و الحُبُّ هو الدّینُ و باید به این مسئله دقت نظر داشته باشیم که عزاداری‌ها و مجالس اهل بیت علیهم‌السلام باید انسان را به کمال برساند و هدف از این برنامه‌ها همین سعادت و کمال‌یابی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: امروز هجمه‌های بسیاری بر نظام جمهوری اسلامی، دین اسلام و مذهب شیعه وارد می‌شود و علیه ارزش‌ها و مجالس دینی تبلیغ سوء می‌کنند و لذا باید با برنامه‌ریزی و مراقبت بیشتر عمل کنیم.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به لزوم مبارزه با خرافات و اهمیت خرافات‌زدایی در عصر کنونی، گفت: هیئتی بودن و خادم خاندان رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم بودن، ویژگی‌هایی لازم دارد که بر اساس آن هیئت باید انقلابی و ولایی باشد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری مدظله‌العالی فرمودند: ما هیئت سکولار نداریم و هیئت باید انقلابی باشد، چون پیامبر انقلابی بوده و حرکتش سیاسی است.
وی همچنین با اشاره به محوریت روحانیون و قرآن در برنامه‌های مذهبی، گفت: روحانیون و قرآن باید محور هیئات مذهبی باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه نیز در این همایش بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه قریب به 200 هیئت مذهبی را ساماندهی می‌کند.
حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو از هیئات مذهبی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردمی در سطح نظام جمهوری اسلامی نام برد و افزود: امروز در کشور بالغ‌بر 91 هزار هیئت مذهبی وجود دارد که در این میان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه قریب به 200 هیئت مذهبی را ساماندهی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز در برهه خاصی از زمان به‌سر می‌بریم، چون هم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و هم در آستانه ماه محرم قرار داریم و هم با توجه به اینکه یک جنگ اقتصادی نابرابر و ناجوانمردانه علیه نظام و مردم در حال انجام شدن است، لذا امسال مراسم و عزاداری‌ها می‌بایست با یک زوایا و جوانب مختلفی روبه‌رو باشد.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما ریشه در عاشورای امام حسین علیه‌السلام دارد، لذا خواهشمندم با تمام تلاش برای برپایی بهترین و با کیفیت‌ترین برنامه‌ها قدم برداریم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه افزود: همان‌طور که ما توفیق فعالیت در آستان مقدس امام حسین علیه‌السلام را داریم، همان‌طور هم بازخواست خواهیم شد و در برابر تمامی رفتارهایمان مسئول خواهیم بود.

شناسه خبر 372