شناسه خبر:38118
1399/12/26 09:54:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با اشاره به اجرای طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» در استان، گفت: در راستای اجرای این طرح تاکنون پنج‌ هزار و 400 کارمند کردستان حامی کودکان یتیم شده‌اند.

هیوا رحیمی روز دوشنبه اظهار کرد: طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی از مردادماه سال گذشته و در راستای عملیاتی کردن شعار «هیچ فرزندی از ایتام و محسنین در سراسر کشور بی‌حامی نباشد»، در استان کردستان آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در چهار بخش شامل کارمندان، اصناف، حامیان فعلی و اصناف صنایع اجرا می‌شود و سهم استان کردستان در این زمینه جذب 34 هزار حامی جدید از میان این اقشار برای کودکان یتیم و محسنین است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه تاکنون پنج‌ هزار و 400 نفر در قالب این طرح به تعداد حامیان استان اضافه شده است، گفت: با جذب این تعداد حامی جدید 27 درصد از برنامه استان در این طرح محقق شده است.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید تا پایان سال 1400 صددرصد برنامه جذب حامیان محقق شود و با توجه به اینکه مردم استان کردستان همواره در کارهای خیر پیشگام بوده‌اند، امید است این مهم در سریع‌ترین زمان ممکن محقق شود.

رحیمی اظهار کرد: هم‌اکنون 70 درصد حامیان ایتام استان غیر بومی هستند و این مسئله زیبنده استان کردستان نیست و لازم است در جذب حامیان بومی و همچنین افزایش سرانه حامیان بیشتر تلاش شود.

وی افزود: کمک‌های حامیان به‌صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود و کمیته امداد امام خمینی (ره) فقط وظیفه نظارتی دارد و نحوه هزینه‌کرد آن را مدیریت‌ می‌کند.

شناسه خبر 38118