شناسه خبر:40715
1400/2/27 10:52:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: بیش از 800 اثر به دبیرخانه پویش فضای مجازی همدان رسید و از 66 برگزیده تجلیل شد.

احمدرضا احسانی در مراسم اختتامیه نخستین پویش سراسری تولید محتوا با محوریت شادی و نشاط در اقوام و سنن ایرانی که به‌‌صورت مجازی در همدان برگزار شد، اظهار کرد: این پویش یکی از برنامه‌های موفق در حوزه فضای مجازی است که با توجه به شرایط کرونا برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع پویش نیاز امروز جامعه است، گفت: استفاده از ظرفیت اقوام در زمینه تولید محتوای شادی و نشاط اقدام قابل توجهی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر مشارکت قابل توجه هم‌وطنان و هنرمندان در این پویش، خاطرنشان کرد: آثار برگزیده این پویش فرم اصالت اثر دارند و به‎‌عنوان آثاری جدید ارائه شده‌اند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: این پویش برای نخستین‌بار در قالب فضای مجازی برگزار شد و به دنبال این بودیم که تولید محتوا و بازنشر نیز داشته باشیم.

مجید فروتن با تأکید بر اینکه بیش از 800 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسید، افزود: این پویش به‌صورت سراسری برگزار شده و رویکردی کاملاً مردمی داشت.

دبیر اجرایی پویش نیز در ادامه توضیحاتی از روند برگزاری برنامه ارائه کرد و گفت: فراخوان پویش از یکم بهمن‌ماه در راستای تصویرسازی از شادی و نشاط در اقوام ‌و سنن ایرانی منتشر شد.

سجاد آستانی افزود: پایگاه اطلاع‌رسانی و صفحات این پویش در فضای مجازی با هشتگ‌های #ایرانی_شاداب و #ایرانی_امیدوار راه‌اندازی شده و درنهایت 875 اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید.

در مراسم اختتامیه این پویش 66 نفر به‌عنوان برگزیده در بخش‌های فیلم حرفه‌ای، بخش عکس حرفه‌ای، متن قطعه ادبی و داستانک، فیلم‌نامه، مقاله علمی، شعر، بازی‌های بومی و محلی، نقاشی کودکان، شعرخوانی کودکان، فیلم موبایلی از کودکان و عکس هفت‌سین به‌عنوان برگزیده معرفی شدند که به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تعدادی برگزیدگان به نمایندگی از دیگران تجلیل و جایزه نقدی سایرین به حساب آنان واریز شد.

شناسه خبر 40715