شناسه خبر:51105
1400/10/25 09:31:57

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه شهیدمفتح ابراز کرد: در خلال انجام تعمیرات اساسی واحد شماره یک نیروگاه شهیدمفتح، ترازبندی توربین واحد شماره یک نیروگاه شهیدمفتح اصلاح شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، مسعود جاویدانی گفت: ترازبندی توربین واحد شماره یک این مجموعه در اقدامی منحصربه‌فرد اصلاح شد.

وی ضمن اعلام این خبر، اذعان کرد: یکی از مشکلات موجود در واحد شماره یک این مجموعه طی سال‌های گذشته، مشکلات به‌وجودآمده در فندانسیون و به تبع آن ناهم‌ترازی توربین این واحد بود که جهت رفع این آن می‌بایست کل فندانسیون اصلاح می‌شد و این موضوع بدون بتن‌ریزی مجدد امکان‌پذیر نبود و زمان و هزینه بسیار زیادی را به نیروگاه تحمیل می‌کرد.

جاویدانی افزود: در پی وقوع این مشکل، جلسات متعددی با کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد که درنهایت با شروع فصل تعمیرات اساسی این واحد با برگزاری جلسات مشترک و هم‌فکری متخصصان نیروگاه شهیدمفتح و شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، مشکل شیب و ناهم‌ترازی توربین با انجام فرآیندهای تخصصی اصلاح شد.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه شهیدمفتح در ادامه اظهار کرد: با انجام این تعمیرات، فلوی بخار واحد شماره یک نیروگاه 40 تُن بر ساعت کاهش یافت و ویبره آن برطرف شد.

وی در پایان تصریح کرد: انجام این عملیات موجب افزایش راندمان این واحد 250 مگاواتی شد.

شناسه خبر 51105