شناسه خبر:53800
1401/1/17 08:56:59

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه سد گرین نهاوند 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این پروژه 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علیرضا شهبازی اظهار کرد: پروژه سد گرین یکی از پروژه‌های حیاتی و حائز اهمیت شهرستان نهاوند است و تکمیل این پروژه احتیاجات آب کشاورزی، صنعت و شرب شهرستان را تأمین و تضمین می‌کند.

وی تصریح کرد: تا قبل از سال 1400 کل اعتبار تخصیصی برای این پروژه چهار میلیارد تومان بود که در سال 1400 طی دو قسط مبلغ 70 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تخصیص یافته است و به‌زودی شاهد اجرای دیواره سد خواهیم بود.

شهبازی افزود: اعتبار سد گرین از سندیکای سه بانک کشاورزی، صادرات و تجارت است که دو قسط اول و دوم آن پرداخت شده و امیدواریم چهار قسط دیگر به‌زودی پرداخت شود و شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عملیات اجرایی سد گرین نهاوند در سال 97 با اعتبار 172 میلیارد تسهیلات آغاز شد، اضافه کرد: درحال حاضر این پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم که طی سه سال آینده شاهد بهره‌برداری و احداث سد گرین باشیم.

شهبازی عنوان کرد: به گفته پیمانکار این پروژه، سد گرین در شرایط فعلی با 500 میلیارد تومان تسهیلات به اتمام می‌رسد که این مهم بستگی به شرایط مالی در کشور خواهد داشت.

وی یادآوری کرد: پیش از این موانع متعددی از سال 97 ازجمله کمبود منابع مالی، ممانعت منابع طبیعی از بهره‌برداری معدن مصالح سنگی با وجود صدور مجوز اداره صمت و مواردی از این قبیل مانع پیشرفت فیزیکی این پروژه شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه داد: نیاز و سهم صنعت از این پروژه سه میلیون متر مکعب بوده و ساخت نیروگاه برق 10 مگاواتی در کنار این پروژه درحال انجام است.

شهبازی خاطرنشان کرد: افزون‌بر 250 نفر به‌صورت مستقیم در اوج عملیات و 300 نفر به‌صورت غیر مستقیم در زمان احداث در سد مشغول به کار خواهند بود.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه نباید متوقف شود و این مهم یکی از تأکیدات مجموعه دولت در راستای از بین رفتن مشکلات تأمین آب کشور، خصوصاً آب شرب است.

شهبازی تأکید کرد: با تعامل خوبی که در استان و شهرستان برقرار است، تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند جهت تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال تأثیر بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در خاتمه گفت: با توجه به احتمال وجود خشک‌سالی، این سد می‌تواند تضمین‌کننده آب کشاورزی و باغات نهاوند باشد.

شناسه خبر 53800