شناسه خبر:54466
1401/1/31 09:07:12
با تلاش‌های شبانه‌روزی دلسوزان تولید و اشتغال صورت می‌گیرد؛

گام بلند ستاد تسهیل استان همدان در رفع موانع تولید

سپهرغرب، گروه اجتماعی - سمیرا گمار: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از تلاش‌های شبانه‌روزی دغدغه‌مندان و دلسوزان عرصه تولید و اشتغال در استان خبر داد و گفت: گره‌گشایی بسیاری در تولید انجام شده و حرکت با سرعت ادامه دارد.

ظاهر پورمجاهد روز گذشته در چهارمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از تولیدکننده‌ها در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، ابراز کرد: 6 طرح در جلسه مطرح شد؛ پنج مصوبه بانکی، دو مصوبه صدور مجوز و دو تعیین تکلیف استعلامات توسط دستگاه‌ها از مواردی است که در این جلسه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

پورمجاهد با ابراز خرسندی از موارد مطرح‌شده در این جلسه، تأکید کرد: انتظار داریم همه عزیزانی که در استان دلشان برای تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌سوزد، اگر می‌دانند واحدی مشکل دارد، حتماً به‌موقع این مسئله را منتقل کنند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه ستاد تسهیل، تصریح کرد: اگر تقاضای واحد تولیدی در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شود، مسیر حرکت و رسیدگی به امور سریع‌تر طی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به حضور مجری طرح پرورش شترمرغ در ستاد تسهیل، گفت: این تولیدکننده شب قبل به بنده پیغام داد و مشکلش را مطرح کرد، چون سابقه‌اش را می‌دانستم و دستگاه‌ها هم از واحد او بازدید کرده بودند، امروز به جلسه آمد و مطمئناً مشکل او حل خواهد شد.

پورمجاهد ادامه داد: اگر مدیران واحدهای تولیدی مشکلات خود را به مدیران دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی کنند و با آن‌ها در ارتباط باشند، همچنین واحدهای طرح و برنامه به حل مشکلات واحدهای تولیدی حساس باشند، تصمیم‌گیری برای آن‌ها به‌موقع صورت می‌گیرد.

وی گفت: تلاش همه مسئولان این است که به احسن وجه بتوانند اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری را حرکت دهند. تیم مدیریتی اقتصادی در استان با محوریت استاندار به‌صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه‌بر جلسات ستاد تسهیل، در هیئت خبرگان بانکی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان متذکر شد: علاوه‌بر این، مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات این حوزه راه‌اندازی و فعال شده است.

پورمجاهد در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح فلوسلیس، گفت: مدیر این واحد تولیدی یک طرح با بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار و ایجاد اشتغال مستقیم برای 150 نفر دارد که در حوزه فرآوری معدن اشتغال غیر مستقیم هم ایجاد می‌کند؛ یک طرح توسعه‌ای دیگر نیز با نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارند که امیدبخش است.

وی با ابراز انتقاد از برخی نگرش‌های غلط به ستاد تسهیل، اظهار کرد: گاهی مشکلاتی وجود دارد که با صدور مصوبه قابل حل نیست و از اختیار ما خارج است، اما برخی دوستان از بیرون به قضیه نگاه می‌کنند و نگرش متفاوتی دارند؛ ما حرف منطقی را می‌پذیریم و از همه نخبگان، کارشناسان، صاحبان صنعت، و کارآفرینان دعوت می‌کنیم نظرات کارشناسی خود را به ما منتقل کنند و ما در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهند، آماده رایزنی و مذاکره هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم مراقبت از مصوبه‌های صادرشده، به امیدآفرینی در جامعه تأکید کرد و گفت: خواست رهبر انقلاب و ریاست جمهور و مسئولان استانی امیدآفرینی در جامعه است؛ کارهای انجام‌شده را ببینیم و اگر کاری روی زمین مانده، یادآوری کنیم تا حل شود.

پورمجاهد با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری جواب داده، تصریح کرد: وقتی صادرات در کشور 40 درصد افزایش پیدا می‌کند، به این معنا است که روند تولید و صادرات تسهیل شده؛ تسهیلات بانکی سریع‌تر ابلاغ شده و سیستم بانکی از بانک مرکزی تا مدیران عامل بانک‌های استان تا حدی که منابع اجازه می‌دهد، تسهیلات در اختیار بخش تولید می‌گذارند.

وی ادامه داد: همه این مسائل برای این است که ما به نرخ رشد 7.5 درصدی و تعهد اشتغال 23 هزار و 500 نفری رسیده و بستر ایجاد آن را به‌عنوان هدف استان فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار کرد: وقتی به تولیدکننده بها دهیم، مشکلاتشان را حل کنیم، مذاکره کنیم و مشاوره بدهیم، حتماً سرمایه‌گذار تشویق می‌شود که کارهای بیشتری را در استان انجام دهد؛ انتظار ما این است این تفکر تا پایین‌ترین رده سازمان‌های زیرساختی نفوذ کرده و اجرا شود، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی (حتی در دورترین شهرستان‌ها)، رؤسای ادارت، مدیران کل و معاونان اگر می‌توانند کاری را امروز انجام دهند، نباید به فردا واگذار کنند.

پورمجاهد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 70 واحد تولیدی راکد در سال 1400 با مصوبات ستاد تسهیل احیا شد، یادآوری کرد: بدون تردید حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب برای حضور فعال و مؤثر بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.

شناسه خبر 54466