شناسه خبر:55955
1401/3/8 09:21:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توزیع 34 هزار و 400 تن کود فسفاته، ازته و پتاسه امسال برای کشت محصولات بهاره این استان هدفگذاری شد.

«علیرضا کیشانی» روز شنبه اظهارکرد: 24 هزار تن کود ازته، هفت هزار تن کود فسفاته و سه هزار و 400 تن کود پتاسه برای 69 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت محصولات بهاره استان مرکزی در نظر گرفته شده‌ است.

وی ادامه داد: 13 هزار تن کود ازته، 2 هزار و 300 کود فسفاته و سه هزار تن کود پتاسه برای محصولات بهاره در استان مرکزی تامین شده و تهیه و تامین بقیه این کودها نیز برای توزیع در بین کشاورزان استان در حال پیگیری است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ذرت علوفه‌ای، چغندر قند، سیب زمینی، گوجه فرنگی، حبوبات و سبزی و صیفی از جمله عمده محصولات بهاره در استان است و این کودها برای استفاده در این اراضی تامین شده‌ است.

کیشانی گفت: کودهای پتاسه، فسفاته و ازته توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تامین شده و با مقدار مشخص در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برخی کودها از جمله کود میکرو در آب محلول می‌شود و توسط شرکت‌های خصوصی تولید و تامین آن توسط این شرکت‌ها است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری افزایش 10 درصدی تامین کود ازته در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: توزیع کود در بین کشاورزان امسال به صورت سبد کودی شامل کود ازته، فسفاته و پتاسه و برای تامین کودهای مورد نیاز اراضی کشاورزی در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

شناسه خبر 55955