شناسه خبر:58128
1401/5/4 08:20:49

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تکمیل سد گرین در سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد و گفت: مشکل کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهید قدوسی نیز باید رفع شود.

علیرضا شهبازی روز گذشته با اشاره به سفر هیئت دولت به استان، اظهار کرد: مردم نهاوند از رئیس‌جمهور و هیئت دولت توقعاتی دارند که انتظار می‌رود این مطالبات به‌حق که عمدتاً در جهت خودکفایی و شکوفایی اقتصاد کشور هستند، برآورده شود.

وی یکی از طرح‌های مهم شهرستان را تکمیل سد گرین دانست و با بیان اینکه این طرح اساس شکوفایی بخش کشاورزی است، گفت: این پروژه با توجه به بحران آب در کشور می‌تواند بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه موفق شده‌ایم برای تأمین بخش مهمی از اعتبار مورد نیاز مجوزهای لازم را از طریق ماده 56 دریافت کنیم، اما برای تکمیل هرچه سریع‌تر سد به همراهی و حمایت بیشتر مسئولان ذی‌ربط در کشور نیاز داریم.

وی بتونی کردن نهرهای کشاورزی را از دیگر مطالبات کشاورزان عنوان کرد و با بیان اینکه این طرح می‌تواند آثار تنش کم‌آبی را کاهش دهد، اظهار کرد: نهرهای موجود در مزارع درجه دو و سه هستند و در گذشته با اعتبارات قطره‌چکانی اقداماتی روی آن‌ها صورت گرفته، اما به‌دلیل استاندارد نبودن باعث هدررفت آب می‌شوند که در شرایط کنونی فشار زیادی را به مردم وارد می‌کند.

شهبازی افزود: امیدوارم دولت در این زمینه یک اقدام اساسی انجام داده و یکبار برای همیشه مشکلات آب بخش کشاورزی نهاوند را حل کند.

وی سامان‌دهی جاده‌های نهاوند را از مطالبات دیرینه مردم عنوان کرد و گفت: جاده‌های نهاوند ازجمله محورهای پُرتردد استان به‌ویژه در ایام اربعین و سفر زائرین به عراق است که به‌منظور امنیت زائران باید سامان‌دهی لازم صورت گرفته و در تکمیل چهاربانده شدن آن‌ها تسریع به عمل آید.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشکلات شهرستان انعکاس داده شود و مسئولان نیز به این خواسته‌ها توجه کنند، بیان کرد: اگر ضعفی در شهرستان وجود دارد، ما موظف به انعکاس و پیگیری آن‌ها هستیم و مدیران استان نیز باید برای رفعشان پیگیری کرده و از انتقادات دلگیر نشوند.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که درحال حاضر در بخش بهداشت و درمان شهرستان وجود دارد، مربوط به بیمارستان شهید قدوسی است که این مرکز در زمان افتتاح ناقص تحویل داده شد و به همین دلیل درحال حاضر مشکلاتی دارد که باعث نارضایتی مردم شده است.

شهبازی افزود: این بیمارستان در زمینه تجهیزات لازم دارای کمبود است و در برخی موارد باعث شده که مردم برای انجام امور درمانی خود به شهرهای اطراف بروند.

وی با بیان اینکه افتتاح این بیمارستان در گذشته عجولانه بوده است، اضافه کرد: این بیمارستان دارای تجهیزات کامل نیست که انتظار ما از مسئولان ذی‌ربط این است که نواقص بیمارستان را برطرف کنند.

شناسه خبر 58128