شناسه خبر:58459
1401/5/12 08:26:53

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار تویسرکان ره‌آورد سفر رئیس‌جمهور برای تویسرکان را یک‌هزار و 50 میلیارد تومان اعلام کرد و از تشکیل کارگروه پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در این شهرستان خبر داد.

حسین افشاری در آیین تقدیر از اهالی رسانه این شهرستان با تبریک هفته خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و با اشاره به مشخص شدن خط مشی برای همه حوزه‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: در آینده بسیار نزدیک کارگروه پیگیری این بیانیه مهم در شهرستان به ریاست امام‌جمعه و دبیری سپاه ناحیه فعالیتش را آغاز خواهد کرد، رکن این کارگروه مردم به‌عنوان صاحبان انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه علاوه‌بر اینکه خط مشی را از کجا می‌گیریم رعایت اخلاق انسانی و اسلامی نیز بسیار مهم است، گفت: در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم رعایت اخلاق اولویت نخست یا مقدمه کار است که باید مد نظر همه ما قرار گیرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان جریان رسانه‌ای شهرستان را در مدت فعالیت کاری خود خوب ارزیابی کرد و افزود: خبرنگاران را در شهرستان دغدغه‌مند می‌بینم و از این بابت خداوند را شاکر هستم و از اهالی رسانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه جبهه استکبار و امپراطوری خبری آن مایل نیست حتی یک پیام و خبر مثبت از ایران و انقلاب اسلامی منتشر شود، بیان کرد: برخی افراد مایل هستند ایران‌ و نظام اسلامی را از هم تفکیک کنند، اما بدانید این دو یکی هستند و مطمئن باشید جبهه استکبار به ایران‌زمین هم رحم نمی‌کند؛ بنابراین باید بصیر و آگاه باشیم.

افشاری در ادامه ره‌آورد سفر رئیس‌جمهور به استان همدان برای‌ تویسرکان را یک‌هزار و 50 میلیارد تومان یعنی 20 برابر اعتبار استانی این شهرستان اعلام کرد و گفت: اعتبار عمرانی امسال شهرستان تویسرکان 55 میلیارد تومان است.

وی برخی از پروژه‌هایی که در سفر ریاست‌جمهوری اعتبار گرفتند را تکمیل سد خرم‌رود، چهارخطه تویسرکان به کنگاور، تکمیل ایستگاه باباکمال، تکمیل سالن باستانی، تکمیل مجموعه ورزشی بانوان، تکمیل شبکه فرعی و اصلی شهر تویسرکان، تکمیل تصفیه‌خانه آب سد سرابی، تکمیل مجموعه ورزشی کارگران، تأمین و تقویت برق نواحی صنعتی، تأمین سیستم گرمایشی مدارس، نوسازی و تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام مدارس عنوان کرد.

فرماندار شهرستان تویسرکان تصویب 14 طرح اقتصادی با 916 میلیارد تومان اعتبار را از برکات سفر دولت سیزدهم به استان همدان برای شهرستان تویسرکان دانست و با اشاره به اینکه وزارت نیرو مکلف شده طی دو سال آب‌گیری سد خرم‌رود را انجام دهد اما ما بنا داریم تا زمستان کار شروع شود، افزود: دغدغه ما این‌ است که سال آینده سد خرم‌رود و مجتمع آب‌رسانی روستاهای بالادست سد سرابی فعال باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه خیلی‌ها ممکن است به دنبال ملتهب کردن فضای شهرستان باشند اما تلاش داریم با صبر و حوصله تنش‌ها را به حداقل برسانیم، گفت: با عنایت خداوند تاکنون با وحدت ارکان شهرستان در این مسیر حرکت کردیم و تقویت نظام جمهوری اسلامی، کاهش مشکلات و نارضایتی مردم را دنبال می‌کنیم.

رئیس بسیج رسانه استان همدان نیز با تبریک هفته خبرنگار، گریزی بر فعالیت رسانه‌‌ای از زمان حضرت موسی (ع) تا عاشورای حسینی زد و اظهار کرد: از رحلت حضرت رسول (ص) جریان تحریف با ارابه‌های رسانه‌ای خود چنان عمل کردند که عاشورا رقم خورد.

ناصر قوامی با اشاره به اینکه سوگند خداوند در قرآن به قلم رسالت‌ ما را سنگین می‌کند، افزود: اگر عادلانه، منصفانه و عاشقانه قلم بزنیم، خیر دنیا و آخرت خواهیم برد و اگر در اجاره احزاب و گروه‌های سیاسی بودیم، خسران خواهیم دید.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب (س) با اجرای جهاد تبیین 50 سال برنامه‌ریزی و تلاش تمام‌عیار نظام کفر علیه اسلام را در روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش نابود و فهم عاشورایی را جهانی کرد، گفت: قطعاً رسالت تبیین از آنِ حضرت زینب (س) بود و با همت به‌موقع قلم‌داران و علمداران آن زمان بوده که عاشورا امروز به دست ما رسیده است.

رئیس بسیج رسانه استان همدان با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر جهاد تبیین و واجب قطعی و فوری بودن این مسئله، بیان کرد: قطعاً رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند‌، اما جنس مطالبه‌گری باید با رویکرد امیدآفرینی باشد؛ یعنی مشکلات را شناسایی، پیگیری و حل و آن‌ها را به مردم معرفی کنیم؛ به‌طور حتم این قلم در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه آنچه عاشورا را رقم زد نبود جهاد تبیین بود، تأکید کرد: امروز هجمه‌ سنگین دشمن با جریان تحریف در قالب جنگ روایت‌ها ایجاد ناامیدی نسبت به انقلاب با نشان ندادن ظرفیت‌ها و به‌منظور جدا کردن مردم از بدنه انقلاب است؛ پس تلاش کنید سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهید.

قوامی با اشاره به عملیاتی شدن سه تست براندازی بزرگ در حوزه تحریف در سال‌های 68،87 و 88 علیه انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب تکمیل‌کننده پازل انقلاب حضرت موسی (ع) و پیامبر (ص) بوده و ان‌شاءالله به انقلاب جهانی متصل می‌شود و دلیل آن هم پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً بخش اعظمی از آن توسط اهالی رسانه و آنانی که وقایع عاشورا را ثبت و برای مردمان امروز ماندگار کردند رقم خواهد خورد، ابراز کرد: امروز رسالت بزرگی بر دوش داریم تا آیندگان قضاوتمان کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تویسرکان هم خبرنگاران را پُل ارتباطی مردم و مسئولان خواند و اظهار کرد: نقش خبرنگاران در دوران مقدس و جنگ نرم و اقتصادی امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اگر روحیه ایثار و گذشت خبرنگاران برای ثبت رویداد دفاع نبود، امروز حرفی برای گفتن از آن‌همه رشادت‌ و جان‌فشانی و ابتکار نداشتیم.

کامران کریمی بر به‌کارگیری روایات و احادیث و فرامین امام راحل و رهبری در اخبار و مطالب از سوی خبرنگاران تأکید کرد و گفت: امروز یکی از دغدغه‌های رهبری جهاد تبیین است، انتظار داریم مقایسه عملکرد انقلاب و گذشته به جامعه از سوی خبرنگاران اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه نسل جوان نمی‌داند نهال انقلاب چرا و چگونه به درختی تنومند جهانی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است در پایان این آیین از خبرنگاران با حضور برخی از مسئولان با اهدای هدیه و لوح تقدیر به‌مناسبت هفته خبرنگار قدردانی شد.

شناسه خبر 58459