شناسه خبر:59870
1401/6/19 08:59:53

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه تبیین جایگاه اصلی مدافعان حرم از مصادیق جهاد تبیین است، گفت: امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری خدمات مدافعان حرم باید به‌درستی در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی» شامگاه چهارشنبه در دیدار با خانواده و همسر مکرمه شهید سرافراز سردار حاج‌حسین همدانی بر لزوم تربیت نسل جوان و انقلابی برای فعالیت در گام دوم انقلاب تأکید کرد.

وی اظهار کرد: شهید همدانی بارها بر لزوم تربیت نیروی جوان تأکید کردند و بنابراین امروز باید برای رفع این خلأها و تربیت نیروهای جوان با الگوبرداری از شهدا و منش شهیدهمدانی، به تربیت نسل جوان مشغول شویم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گاهی از اوقات در اوایل حضور نیروهای مستشاری در سوریه حرف‌هایی به اشتباه نسبت به مدافعان حرم مطرح می‌شد، تصریح کرد: امروز فضای عمومی جامعه به این درک رسیده که چه خدمات و جان‌فشانی‌هایی توسط مدافعان حرم انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه مدافعان حرم خدمات و رشادت‌های بسیاری برای دفاع از اسلام و کشور به خرج داده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز همه ما مدیون ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم هستیم و اگر وارد زندگی هریک از این بزرگان شویم، شاهد عظمت‌های بسیاری خواهیم بود.

  شهیدهمدانی افتخاری برای این خطه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه همدانی‌ها ارادت ویژه‌ای نسبت به شهید همدانی دارند، تصریح کرد: شهیدهمدانی افتخاری برای این خطه است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدهمدانی این بود که هیچ‌گاه همدان را ترک نکرد و در سال‌هایی که خارج از همدان نیز مسئولیت داشت، بازهم نسبت به وضعیت فرهنگی و مجموعه‌هایی فعال در همدان حساس بود.

در پایان امام‌جمعه همدان با اعطای هدیه‌ای معنوی از همسر شهید قدردانی کرد.

شناسه خبر 59870