شناسه خبر:60108
1401/6/23 09:49:30
دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه:

انتقال تدریجی امکانات به مسیرهای بازگشت زوار

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از انتقال تدریجی امکانات به مسیرهای بازگشت زوار خبر داد و افزود: فعالیت مرز خسروی در موج بازگشت به‌صورت 24 ساعته خواهد بود.

محمد پورهاشمی با اشاره به افزایش برگشت زوار اربعین، گفت: هنوز موج بازگشت زوار به اوج خود نرسیده و آمار رفت زوار از برگشت آن‌ها بیشتر است.

وی افزود: درحال حاضر سه تا چهار روز با اربعین فاصله داریم و هنوز خروج زوار از مرز و حرکت آن‌ها به سمت عتبات عالیات ادامه درد.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش موج بازگشت زوار، به‌تدریج درحال انتقال امکانات مسیر رفت به مسیرهای بازگشت زوار هستیم تا بتوانیم در مسیر بازگشت هم خدمات‌رسانی خوبی به زوار ارائه کنیم.

وی افزود: مسیرهای منتهی به مرز خسروی به‌صورت دوبانده است و تمام امکانات درمانی، حمل‌ونقل، موکب‌های اسکان، تغذیه و غیره به‌تدریج درحال انتقال به مسیر بازگشت زوار است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام امکانات مسیر رفت زوار در مسیر برگشت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: تمام ظرفیت بخش دولتی و خصوصی پای کار است تا خدمات‌رسانی مطلوبی به زوار در مسیر برگشت آن‌ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم بازگشت تدریجی زوار، ابراز کرد: بارها از زوار درخواست کرده‌ایم که سفر خود را کوتاه کرده و سریع‌تر به کشور برگردند تا با اوج‌های بازگشت زوار مواجه نشویم.

پورهاشمی گفت: حقیقت این است که اگر همه زوار در یک بازه زمانی کوتاه به کشور برگردند، قطعاً مشکلاتی در حمل‌ونقل و اسکان آن‌ها به‌وجود خواهد آمد و معطلی در مرز هم بیشتر خواهد شد.

وی افزود: موج بازگشت زوار معمولاً یک یا دو روز قبل از اربعین بوده و حدود سه تا چهار روز بعد از مراسم اربعین به اوج خود می‌رسد و از زوار تقاضا داریم سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که خارج از این بازه زمانی بتوانند در شرایط راحت‌تری به کشور برگردند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه به 24 ساعته شدن فعالیت مرز خسروی در موج بازگشت زوار هم اشاره کرد و گفت: جهت رفاه حال زوار فعالیت مرز خسروی در موج بازگشت 24 ساعته شده و زوار در هر ساعتی از شبانه‌روز که به مرز برسند، می‌توانند وارد کشور شوند.

شناسه خبر 60108